برای سومین سال پیاپی؛

موزه هفت‌تپه، موزه برگزیده برتر ایران شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 | 11:37 ق.ظ
موزه هفت‌تپه، موزه برگزیده برتر ایران شد در سیزدهمین آئین موزه برتر ایران، موزه هفت‌تپه خوزستان، با کسب امتیاز در چهار شاخص به‌عنوان موزه برتر کشور معرفی گردید.

آئین موزه‌های برتر هر ساله هم‌زمان با هجدهم می (۲۸ اردیبهشت)، در روز جهانی موزه‌ها برگزار می‌گردد و در جریان این رویداد فرهنگی، موزه‌های برگزیده در شاخص‌های دوازده‌گانه انتخاب و معرفی می‌شوند.

 این آئین به ابتکار کمیته ملی موزه‌های ایران برگزار می‌شود؛ در سال گذشته، به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، به سال ۱۴۰۰ موکول گردید.

در جریان برگزاری این رویداد در روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کمیته ملی موزه‌های ایران پس از ارزیابی فعالیت‌های دوسالانه موزه‌های کشور، موزه‌های برتر را معرفی کرد که سایت موزه چغازنبیل و موزه هفت‌تپه در رده موزه‌های دولتی کوچک در چهار شاخص “نگهداری و حفاظت”، “معرفی”، “آموزش” و “پژوهش” به‌عنوان موزه برتر برگزیده شد.

رشنویی مدیر میراث جهانی هفت‌تپه و چغازنبیل به خبرنگار ایلنا، گفت: نگهداری و حفاظت اصولی از اشیاء و یافته‌های معماری سایت موزه چغازنبیل و هفت‌تپه در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با خواناسازی و مرمت‌های مستمر ساختارها، افزایش امنیت، ثبت اشیاء در فهرست آثار و سامانه‌های ملی و انتقال و جابه‌جایی اشیاء همراه بوده است.

وی افزود: با تکیه‌بر تجارب و دانش متخصصان، موزه هفت‌تپه و سایت موزه چغازنبیل روز به‌روز به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار