برنامه تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی خانگیران سرخس آغاز شد

تاریخ انتشار: شنبه 1 خرداد 1400 | 11:14 ق.ظ
برنامه تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی خانگیران سرخس آغاز شد رئیس برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، از آغاز اولین بخش از برنامه هفت‌ماهه تعمیرات اساسی درمنطقه عملیاتی خانگیران به‌منظور استمرار تولید و تأمین پایدار گاز موردنیاز استان‌های شمال و شمال شرق کشور خبر داد. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از اقتصاد بومی به نقل از روابط عمومی، مهندس جواد جفایی رئیس […]

رئیس برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، از آغاز اولین بخش از برنامه هفت‌ماهه تعمیرات اساسی درمنطقه عملیاتی خانگیران به‌منظور استمرار تولید و تأمین پایدار گاز موردنیاز استان‌های شمال و شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از اقتصاد بومی به نقل از روابط عمومی، مهندس جواد جفایی رئیس برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در خصوص آغاز پروژه تعمیرات اساسی و انجام یکی از پروژه‌های مهم تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اولین فاز برنامه هفت‌ماهه تعمیرات اساسی در منطقه عملیاتی خانگیران در ۲۸ اردیبهشت‌ماه از تأسیسات فاز یک جمع‌آوری مرکزی آغاز و هم‌زمان با تعمیرات اساسی مرکز اندازه‌گیری و جمع‌آوری شمال شرقی، مخزن ذخیره مایعات جدید نصب خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر بررسی، تست و رفع نقاط معیوب خطوط لوله اصلی که با توجه به نتایج توپکرانی هوشمند به‌دست‌آمده است، یکی از اهداف اصلی از انجام تعمیرات اساسی، تعمیر، نوسازی، تست و انجام تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات مختلف مکانیکال، برق و ابزار دقیق، ترانس‌ها و موارد دیگر می باشد.
مهندس جفایی گفت: انجام پروژه تعمیرات اساسی تأسیسات مختلف تولید و استحصال گاز در منطقه خانگیران از اواخر اردیبهشت‌ماه تا اواسط آبان ماه برنامه‌ریزی‌شده است که در بخش اول آن، تعمیرات فاز یک جمع‌آوری مرکزی از ۲۸ اردیبهشت تا ۱۴ خردادماه انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود جهت انجام درخواست کارهای واحدهای مختلف، طی مدت تعمیرات اساسی ۴۴ هزار نفر ساعت کار صرف شود.

بر اساس این گزارش، رئیس برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل تصریح کرد: هدف و سیاست‌گذاری کلان شرکت، استفاده از تجهیزات ساخت داخل است و در این راستا با همکاری اداره تدارکات کالا، قطعات مصرفی موردنیاز از سازندگان داخلی تأمین و در موارد خاص نیز تأمین قطعه از طریق تأمین‌کنندگان داخلی انجام‌شده است.

این گزارش می‌افزاید، نصب مخزن جدید ذخیره مایعات، خاک‌برداری و تعویض پوشش دو خط اصلی، تعویض سه‌راهی آکومولاتور خط A، تعویض نیپل ۲۰ اینچ زون‌های ۶۷ تا ۷۰ آکومولاتور خط B و همچنین نشت‌یابی و رفع عیوب سایر بخش‌های حساس که طی مدت تعمیرات اساسی انجام خواهد شد، به‌عنوان بخشی از اقدامات شاخص به شمار می‌رود.

مهندس جفایی با اشاره به نبود فرصت تعمیراتی در فصول سرد سال بر لزوم انجام تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده پیش از آغاز فصل سرما تأکید کرد و گفت: اهمیت برنامه‌ریزی دقیق، زمان‌بندی، بازرسی و تعمیرات پیشگیرانه جهت افزایش ایمنی، قابلیت اطمینان و نیز کارایی تجهیزات در زمان اوج تولید و اجرای درست پروژه تعمیرات اساسی را چند برابر می‌نماید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار