انتقاد نماینده اهواز از دستورالعمل صرفه جویی ۲۵ درصدی برق در استان خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1400 | 12:08 ب.ظ
انتقاد نماینده اهواز از دستورالعمل صرفه جویی ۲۵ درصدی برق در استان خوزستان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دستورالعمل وزارت نیرو در خصوص پیش بینی صرفه جویی هزارمگابایتی برق در استان خوزستان، تاکید کرد: برق برای مردم استان خوزستان در دمای بالا ۵۰ درجه و رطوبت ۹۹ درصد حکم حیات را دارد.

مجتبی یوسفی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: در خشکسالی که در سال جاری با آن مواجه هستیم دو موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. اول اینکه در مدیریت منابع آب کشور باید شاهد مدیریتی کلان و کارشناسی باشیم. نه اینکه در ترسالی تمام سیاست های ما بر آن مبنا باشد و اکنون در خشکسالی در خیلی از استان ها دچار مشکل شویم. با پیش بینی کاهش ۴ هزار مگابایتی تولید برق وزارت نیرو دستورالعمل صرفه جویی صادر کرده که هزار مگابایت معادل ۲۵ درصد صرفه جویی را به استان خوزستان اختصاص داده که در فصل گرما با دمای ۵۵ و رطوبت ۹۰ درصد روبه رو است.

وی در ادامه اظهار کرد: برق برای مردم استان خوزستان حکم حیات را دارد. اگر در استان های دیگر نیز برق قطع شود مردم با مشکل روبه رو خواهند شد اما در استان خوزستان برق به حیات مردم گره خورده است. این سوء مدیریت وزارت نیرو است. از سوی دیگر در بخش تامین خسارات کشاورزانی که امکان کاشت ندارند و تامین آب دامداران در استان خوزستان باید قبل از ورود به بحران چاره ای اندیشیده شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: در مورد تامین آب روستاها از اول گفتیم ۷۰۰ روستا آب شرب پایدار ندارند و در شهرهای بزرگمان نظیر اهواز و آبادان و حتی در شمال خوزستان مشکل آب داریم. تا الان کوتاهی شده حداقل از این به بعد برنامه ریزی شود. در بحث برگزاری حضوری امتحانات نهایی دانش آموزان باید توجه داشت که سلامت دانش آموزان از هر چیزی مهم تر است و اگر بناست آزمون ها حضوری نیز باشد باید پروتکل ها به طور دقیق اجرا شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث خرید تضمینی گندم به خاطر رشد قیمت نهاده های کشاورزی، هزار تومان نرخ خرید تضمینی گندم افزایش یافت. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار