شهردار اهواز : معضل دفع آبهای سطحی اولویت اول شهر اهواز است

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1400 | 19:48 ب.ظ
شهردار اهواز : معضل دفع آبهای سطحی اولویت اول شهر اهواز است شهردار اهواز به همراه دکتر نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و تعدادی از مدیران آبفا از پروژه های طرح ضربتی دفع آبهای سطحی در سطح شهر اهواز بازدید کردند. ابراهیم نوشادی شهردار کلانشهر اهواز در جریان این بازدید با بیان اینکه معضل دفع آبهای سطحی اولویت اول شهر اهواز است، گفت: این […]

شهردار اهواز به همراه دکتر نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و تعدادی از مدیران آبفا از پروژه های طرح ضربتی دفع آبهای سطحی در سطح شهر اهواز بازدید کردند.

ابراهیم نوشادی شهردار کلانشهر اهواز در جریان این بازدید با بیان اینکه معضل دفع آبهای سطحی اولویت اول شهر اهواز است، گفت: این بازدید در ادامه بازدیدهای گذشته از پروژه ضربتی دفع آبهای سطحی سطح شهر اهواز است که امیدواریم با همراهی دیگر دستگاه ها از جمله آبفا با سرعت به سرانجام برسد.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در تابستان امسال بخش قابل توجهی از
این پروژه بزرگ در نقاط بحرانی اجرایی شود که تا پیش از فصل بارندگی، به سطح مطلوبی در زمینه دفع آبهای سطحی برسیم.

دکتر مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به مشکل زیرساختی آبهای سطحی در اهواز، اظهار داشت: باتوجه به اینکه دفع آبهای سطحی در کنار معضل فاضلاب یکی از دغدغه ها و مطالبات به حق شهروندان اهوازی است، امروز بازدیدی را برای تسریع در حل این مشکلات انجام داده ایم.

وی افزود: یکی از نقاط بحرانی آبگرفتگی های سطحی، کوی علوی و کوی انقلاب جنوبی است که چند طرح از جمله احداث کانال مجزا و تقویت پمپاژ پیش بینی شده است که نیازمند تأمین اعتبار ویژه ای در سطح ملی می باشد که این بازدید در راستای پیگیری این مهم بود.

همچنین، در ادامه این بازدید، حجت الاسلام موسی پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: باتوجه به مشکلاتی که در آبگرفتگی های ناشی از بارندگی سالهای گذشته در شهر اهواز شاهد بودیم، سال ۹۹ یک طرح ضربتی برای حل این مشکل آغاز شد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۰ درصد مجموع پروژه های این طرح اجرایی شده اند و مقرر شد ادامه این طرح در قالب طرح جامع دفع آب های سطحی اهواز گنجانده شود.

این عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در تابستان امسال این طرح بزرگ را شروع کنیم، قطعاً در فصل بارش های پیش رو، با کاهش قابل قبول حجم آبگرفتگی ها روبرو خواهیم بود.

همچنین محمد جعفر فلسفی عضو دیگر شورای شهر اهواز ضمن تشریح بازدید صورت گرفته از پروژه دفع آبهای سطحی، عنوان کرد: ایستگاه پمپاژ الحدید یکی از ایستگاه های اصلی و شریانی دفع آبهای سطحی است که اگر به خوبی کار کند، بسیاری از مشکلات آبگرفتگی ها حل خواهد شد.
وی افزود: این ایستگاه برای حجم بالای پمپاژ طراحی نشده است و با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که باید این ایستگاه تقویت شود.

فلسفی خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند هزینه بالایی است و باید با کمک دولت و دستگاه های دیگر به سرعت اجرایی انجام شود تا در فصل بارندگی دوباره شاهد وضعیت بحرانی در شهر نباشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار