رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری خبرداد: صنوف و مشاغل مزاحم ساماندهی می شوند

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1400 | 19:50 ب.ظ
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری خبرداد: صنوف و مشاغل مزاحم ساماندهی می شوند رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز با اشاره به ماموریت اصلی این سازمان در سال ۱۴۰۰ که بر اساس سنجش مطالبات مردمی و هدف گذاری شهردار و شورای اسلامی شهر تعیین شده است گفت: ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم به عنوان هدف اصلی سازمان در سال پیش رو است. وی […]

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز با اشاره به ماموریت اصلی این سازمان در سال ۱۴۰۰ که بر اساس سنجش مطالبات مردمی و هدف گذاری شهردار و شورای اسلامی شهر تعیین شده است گفت: ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم به عنوان هدف اصلی سازمان در سال پیش رو است.
وی افزود: ساماندهی احشام در سطح شهر، وانت بارها و همچنین مشاغلی چون مصالح فروشان و پروفیل فروش ها نقش مهمی در کاهش اغتشاش و آلودگی بصری شهر، بی نظمی و ایجاد گره های ترافیکی و تهدید سلامت و بهداشت عمومی خواهد داشت.
ربیعی خاطرنشان کرد: با ساماندهی مشاغل مزبور نه تنها شاهد بیکاری صاحبان این مشاغل خواهیم بود بلکه با ساماندهی دسترسی شهروندان به این مشاغل راحت و با سرعت بیشتری انجام شده و امکان نظارت نهادهای بالا دستی بر فعالیت این مشاغل ایجاد خواهد شد.
وی ساماندهی احشام را یکی از مطالبات شهروندان اهوازی دانست که فرآیند اجرایی آن آغاز شده و پس از اطلاع رسانی و انتشار فراخوان های لازم، وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
ربیعی تحقق و اجرای موفق طرح ساماندهی دستفروشان را نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم دانست وگفت : در راستای انجام ماموریت های قانونی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و‌ با هدف جلوگیری از ایجاد سد معبر و تسهیل در عبور و مرور شهروندان این سازمان نسبت به ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر،اقدام نموده است.
وی گفت : ساماندهی دستفروشان در جهت احقاق حقوق عامه و در راستای اجرای مقررات مربوط به سدمعبر در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها است.
وی در توضیح اجرای فرایند ساماندهی دستفروشان مرکز شهر گفت :برای ساماندهی، بانک اطلاعاتی این افراد تدوین و تهیه شد و ثبت نام از دستفروشان فعال در هسته مرکزی شهر به منظور استقرار در محل پیش بینی شده انجام شد .
بابک ربیعی گفت : سازمان ساماندهی مشاغل شهری با راه اندازی واحد نظارت و بازرسی تخلفات شهری شرق و غرب اهواز با همراهی پلیس راهور و نیروی انتظامی به صورت روزانه با تخلف‌های سد معبر خودرویی در سطح شهر مقابله کرده و با اعمال قانون، خودروهای سد کننده معابر شهر را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کنند.
ربیعی بهسازی فعالیت های میدان مرکزی الغدیر و به سرانجام رساندن فازهای تکمیلی این میدان را گام بلندی در جهت نیل به اهداف و رسالت های این سازمان برشمرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم فعایت های خدماتی سازمان در میدان الغدیر به کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت میوه و تره بار در اهواز منجر شود.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری یکی از مشکلات کهنه و قدیمی در اهواز را بی نظمی و سد معبر ورودی های شهر اهواز دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بازارچه ها خطی مجهز می‌تواند منجر به ساماندهی ورودی های شهر شود و این مساله در دستور کار سازمان قرار دارد.
بابک ربیعی گفت : ساماندهی مشاغل شهری به منظور اجرای طرح از مزرعه تا سفره، آمادگی خود را به منظوراختصاص غرف به کشاورزان با هدف حمایت از بخش کشاورزی و کوتاه شدن دست دلالان با همکاری جهاد کشاورزی اعلام نموده .
وی ساماندهی کیوسک های شهر اهواز، احداث و راه اندازی روز بازارها و روستا بازار و بازارچه های شبانه را از دیگر اقدامات سازمان ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ با بازآمایش و مهندسی دوباره امکانات و ناوگان خدمت رسانی سازمان در سطح و نقاط مختلف شهر، تلاش خواهیم کرد جهشی در امر خدمت رسانی داشته باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار