نقش تاثیرگذار شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از اطاله دادرسی

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1400 | 09:59 ق.ظ
نقش تاثیرگذار شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از اطاله دادرسی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: بهره و استفاده از ظرفیت بالقوه شورای حل اختلاف نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از اطاله دادرسی دارد.

دکتر علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در نشستی با روساء و قضات مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز که با حضور بحرانی معاون رئیس شوراهای حل اختلاف استان برگزار شد ، نقش شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از اطاله دادرسی را تاثیرگذار دانست و گفت: اگر بخوبی از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش در مختومه کردن پرونده‌ها توسعه بیشتری ‌یابد علاوه بر کاهش ورودی پرونده به دادسراها و دادگاه ها از اطاله دادرسی پیشگیری می‌شود.

وی افزود: باید با برنامه ریزی و راهکاراهای مناسب اقداماتی در استان انجام شود تا بر اساس سند تحول قضایی در یک روند پایدار به کاهش ورودی، کاهش اطاله دادرسی و تعداد پرونده های مسن و افزایش رضایتمندی مردم از شوراهای حل اختلاف خوزستان دست پیدا کنیم.

دکتر باوی خاطر نشان کرد: اطاله دادرسی و مسن شدن پروند‌ه‌ها ناشی از عوامل متعددی است که با بازشناسی و اولویت‌بندی علل و برنامه‌ریزی دقیق بر روی ریشه‌های این چالش می‌توان در بازه زمانی تعیین شده به حل آن امیدوار بود.

وی در ادامه خواستار سرعت دهی در روند رسیدگی به پرونده ها و پرداختن به اقدام های فرهنگی در شوراهای حل اختلاف استان شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بر لزوم رفع مشکلات و نیازمندیهای شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و بیان داشت: از آنجایی که عمده وظیفه شوراهای حل اختلاف تلاش برای رفع منازعات،ایجاد صلح وسازش و اصلاح ذات البین عنوان شده است باید مشکلات و موانع آن رفع و مورد حمایت بیشتر قرار بگیرد.

در این نشست قضات و روساء مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز نیز به ارائه پیشنهادات ، دیدگاه ها ، نظرات و انتقادات خود پیرامون موضوعات مختلف مجتمع ها پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار