هدف‌گذاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 09:52 ق.ظ
هدف‌گذاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق سرپرست مدیریت تولید از هدف‌گذاری برای کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.  غلامرضا نورانی در تشریح برنامه­‌های این مدیریت برای صرفه‌جوئی در مصرف انرژی، اظهار داشت: افزایش هزینه‌­های انرژی، به خصوص در بخش صنعت اثر عمده­ای بر بهره­وری سازمان دارد و سازمان­ها برای حصول حداکثر بهره­‌وری و صرفه­‌جویی […]

سرپرست مدیریت تولید از هدف‌گذاری برای کاهش ۲۵ مگاواتی مصرف برق در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.

 غلامرضا نورانی در تشریح برنامه­‌های این مدیریت برای صرفه‌جوئی در مصرف انرژی، اظهار داشت: افزایش هزینه‌­های انرژی، به خصوص در بخش صنعت اثر عمده­ای بر بهره­وری سازمان دارد و سازمان­ها برای حصول حداکثر بهره­‌وری و صرفه­‌جویی در مصرف انرژی، لازم است با اعمال مجموع‌ه­ای متعادل از اقدامات قیمتی و غیرقیمتی اقدام نمایند.

وی گفت: به همین منظور و در راستای اجرای سیاست‌­های اصلاح الگوی مصرف (ابلاغ مقام معظم رهبری) و سیاست‌­های ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی نیاز به برنامه زمانبندی مناسب برای کاهش شدت انرژی و جلوگیری از اتلاف آن در بخش­‌های مختلف می­‌باشد که در این امور پس از تعریف و انجام مطالعات ممیزی جامع انرژی، راهکارهای اولویت‌­دار و ضروری ارائه و برنامه زمانبندی اجرای آنها تدوین شد.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: پیاده‌­سازی نظام مدیریت انرژی، پایش مستمر مصرف برق (آنلاین مونیتورینگ) در واحدهای ستادی و عملیاتی، نصب کنتورهای هوشمند، تعویض پنجره­‌های تک جداره (معمولی) با پنجره‌­های دو جداره از نوع UPVC، تعویض لامپ­‌های پرمصرف با کم مصرف و LED، برنامه‌­ریزی و نظارت بر کارکرد سیستم­‌های تهویه و سرمایشی بعد از وقت اداری، استقرار تیم‌های بازرسی انرژی در ساعات پیک مصرف، استفاده از سیستم آبیاری قطره­ای، استفاده از تجهیزات و وسایل با رتبه A و B را می­توان از جمله راهکارهای مورد اشاره برشمرد.

غلامرضا نورانی با اشاره به نقش همه مدیران و کارکنان در همراهی و تعامل آنان در رعایت و اصلاح الگوی مصرف انرژی، بیان داشت: با نظر به این که نهادینه کردن سه شاخص مهم عقلانیت، تغییر و اصلاح سبک مصرف و همچنین ایجاد زیر ساخت­‌ها در بهره‌­وری و بهینه­‌سازی مصرف انرژی نقش اصلی اقدامات در این حوزه را دارند و باید با اتخاذ شیوه‌­ها و روش­‌های نوین علاوه بر ارائه الگوهای مناسب و ایجاد باورها و فرهنگ‌­سازی، روند کاهش شدت انرژی در همه بخش‌­ها اعم از خانگی و صنعتی را فراهم نمود.

وی گفت: در این زمینه با تدوین و برگزاری دوره‌های آموزشی، توزیع بسته­‌های فرهنگی، ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و اینترانت، ارائه مشوق‌ها در جهت آموزش و فرهنگ سازی اقدام نموده است.

نورانی با بیان این که در سال­‌های گذشته شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از طرف شرکت توزیع برق به عنوان یکی از سه شرکت برتر در صرفه جویی انرژی انتخاب و تقدیر شده است، بیان کرد: در سال گذشته نیز در بخش­‌های صنعت و ساختمان و بدون کاهش سطح رفاه، در مجموع به میزان حدود ۱۰ مگا وات برق صرفه‌­جویی حاصل شده است. با تاکید و رهنمودهای مدیرعامل محترم، در برنامه ریزی سال جاری و آتی پیش‌­بینی حداقل میزان صرفه جویی ۲۵ مگاوات مورد نظر می باشد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع­‌رسانی نفتخیز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار