مدیر جهاد کشاورزی بهارستان:

مبارزه با سن مادر غلات در ۲۷۵ هکتار از اراضی بهارستان انجام شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 11:27 ق.ظ
مبارزه با سن مادر غلات در ۲۷۵ هکتار از اراضی بهارستان انجام شد مدیر جهاد کشاورزی بهارستان از پایان مبارزه شیمیایی با سن مادر غلات در ۲۷۵ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

مهدی فرقی در گفتگو با خبرنگار مهر، از پایان مبارزه شیمیایی علیه سن مادر در ۲۷۵ هکتار از اراضی گندم و جو در بهارستان خبر داد و اظهار داشت: در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد کشاورزان به شدت کاهش خواهد یافت.

فرقی به تشدید نظارت‌ها و پایش مستمر اراضی توسط کارشناسان حفظ نباتات و شبکه مراقبت شهرستان به جهت رعایت دستور العمل های فنی اشاره کرد و عنوان داشت: از بهره برداران می‌خواهیم به محض اعلام آغاز عملیات مبارزه با پوره سن، اقدام به سمپاشی کنند.

وی اضافه کرد: رصد و پایش پوره سن توسط کارشناس مدیریت و کارشناسان کلینیک‌های گیاه پزشکی با جدیت در حال انجام بوده و در صورت لزوم و رسیدن به نُرم مبارزه توصیه به سمپاشی علیه این آفت انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهارستان با تاکید بر اینکه کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کرده و قبل از انجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش های خود را کالیبره و تنظیم کنند، گفت: در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار