معاون اقتصادی وزیر کشور خبر داد/ ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 11:37 ق.ظ
معاون اقتصادی وزیر کشور خبر داد/ ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بابک دین‌پرست در حاشیه جلسه با مدیران پتروشیمی ماهشهر که امروز (۲ خردادماه) در ماهشهر برگزار شد، در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر انجام شد که یکی از مناطق بزرگ پتروشیمی در کشور است. وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با دارا بودن حداقل ۲۰ واحد […]

بابک دین‌پرست در حاشیه جلسه با مدیران پتروشیمی ماهشهر که امروز (۲ خردادماه) در ماهشهر برگزار شد، در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر انجام شد که یکی از مناطق بزرگ پتروشیمی در کشور است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با دارا بودن حداقل ۲۰ واحد پتروشیمی و سهم ۳۰ درصدی در تولید محصولات پتروشیمی کشور، دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در این منطقه، حدود ۱۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است و تولید سالانه آن نیز حدود ۱۸.۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی است.

دین‌پرست بیان کرد: مشکلاتی در فعالیت برخی واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی افزود: بیش از ۴۰ واحد پتروشیمی در حال تاسیس است که اگر این واحدها تکمیل شوند، ۶ هزار فرصت شغلی جدید به مجموع اشتغال موجود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اضافه خواهد شد.

دین‌پرست با اشاره به مشکلات واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: تامین مواد اولیه از مهمترین مشکلات این واحدها است و در این زمینه قرار است گزارشی تهیه و در ستاد تسهیل ملی پیگیری شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: یکی دیگر از مسائل، تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های در دست اقدام در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر است.

دین‌پرست گفت: از محل سپرده‌ها و گردش مالی پتروشیمی و متقابلا تعهد بانک‌ها برای تامین اعتبارات مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی، می‌توان مشکل تامین مالی را برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا حل کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار