سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:

منطقه آزاد اروند ظرفیت تبدیل شدن به قطب درمانی بین‌المللی را دارد.

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 16:11 ب.ظ
منطقه آزاد اروند ظرفیت تبدیل شدن به قطب درمانی بین‌المللی را دارد. سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر توجه به گردشگری سلامت در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت:منطقه آزاد اروند به لحاظ امکانات پزشکی ظرفیت تبدیل شدن به قطب درمانی کشورهای منطقه را دارد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایرنا حسین گروسی دوشنبه در آیین بهره برداری از ۱۸ پروژه حوزه سلامت در استان خوزستان که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سالن منطقه آزاد اروند برگزار شد برگزار شد افزود: با ارتقا دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه گام بلندی به سوی علمی شدن منطقه آزاد اروند برداشته شد.

وی افزود: گام بعدی که باید در منطقه آزاد اروند برداشته شود ایجاد همدلی و وحدت بین همه مسئولان منطقه و استان برای ارتقا هر چه بیشتر منطقه و خدمت بهتر به مردم است.
گروسی با بیان اینکه تبدیل منطقه آزاد اروند به منطقه آزاد علمی ضروری است گفت: علمی شدن این منطقه باعث می‌شود تا دانشگاه‌های خارجی با دانشگاه علوم پزشکی آبادان همکاری بیشتری داشته باشند و در منطقه حضور تاثیرگذاری پیدا کنند.
وی بیان کرد: در رشته‌های پزشکی یک ارتباط ارگانیک بین علم و عمل وجود دارد، منطقه علمی دانشجویان خارجی را جذب می‌کند و سبب رونق علمی در منطقه می‌شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در رشته‌های پزشکی می‌توانیم مرجعی برای کشورهای اطراف شویم گفت: بندهای ۱۱ و ۱۲ اقتصاد مقاومتی بر افزایش انتقال فناوری تاکید دارد و از طرفی همجواری منطقه آزاد اروند با کشور عراق می‌توند در گسترش گردشگری سلامت نیز تاثیرگذار باشد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همزمان با سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر ۱۸ پروژه بهداشتی، درمانی و عمرانی در ۶ شهرستان خوزستان به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

همچنین دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی آبادان با دستور وزیر بهداشت به دانشگاه ارتقاء یافت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار