کشف ۳۶۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 10:53 ق.ظ
کشف ۳۶۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز ۳۶۹ دستگاه استخراج ارز دییجیتال (ماینر) در شهرستان اهواز کشف شد.

۳۶۹ دستگاه استخراج ارز دییجیتال (ماینر) در شهرستان اهواز کشف شد.

 فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۲۸۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.

سردار سید محمد صالحی بیان کرد: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان با کار اطلاعاتی در سطح شهرستان اهواز در ۴۸ ساعت گذشته چندین محل که برای نگهداری و استفاده از دستگاه‌های ماینر مورد استفاده قرار می‎‌گرفت، را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضایی از مکان‌های مورد نظر بازدید و تعداد ۲۸۱ دستگاه ماینر قاچاق و غیر مجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌های قاچاق را بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار صالحی گفن: در این ارتباط ۱۰ نفر دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.

کشف ۸۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در اهواز

در موردی دیگر نیز ۸۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (ماینر) توسط ماموران انتظامی و دریافت گزارش‌های مردمی در شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.

مدیر امور برق منطقه چهار اهواز در این خصوص گفت: این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز، در راستای حفظ و پایداری شبکه برق در روستا‌های صفحه یک، قجریه و همچنین منطقه پردیس اهواز کشف و ضبط شد.

بهزاد شافعی زاده افزود : گزارش‌های متعددی از وجود دستگاه ماینر غیرمجاز در مناطق مختلف کلانشهر اهواز به این شرکت شده که در حال دریافت حکم قضایی برای توقیف آن‌ها هستیم.

وی گفت : هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

شافعی زاده گفت: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

تاکنون حدود یک هزارو ۸۵۰ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار