۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیمه شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 11:51 ق.ظ
۲۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیمه شد مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از ۲۳۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

 علی تبریزی اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار هکتار باغات سیب، انگور و گردو و ۲۱۰ هزار هکتار هم محصول زراعی است که در طرح جهش تولید و حمایت ستاد فرمان امام (ره) بیمه شده است.

وی ادامه داد: به غیر از سهم دولت در این طرح ۷۰ درصد سهم بیمه گذار توسط این ستاد متقبل شده است و کشاورز فقط با پرداخت ۱۰ هزار تومان برای هر هکتار مزارع گندم و جو دیم را پرداخت می کند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح جهش تولید باعث استقبال کشاورزان به بیمه شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار هکتار خسارت خشکسالی، سیل، تگرگ و طوفان به اراضی کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان خسارت به محصولات باغی، زارعی و دامی آسیب دیده استان در سوانح طبیعی پرداخت شد .

سال زراعی گذشته ۸۷ هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع آذربایجان شرقی در قالب ۱۰ هزار و ۸۹۱ بیمه نامه، همچنین ۲۴ هزار و ۳۰۸ هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۲۲ هزار هکتار است که از این میزان ۸۰۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و ۲۹۴ هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار