به مناسبت سوم خرداد؛

۴ پروژه عمرانی در خرمشهر افتتاح و کلنگ زنی شدند

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 11:21 ق.ظ
۴ پروژه عمرانی در خرمشهر افتتاح و کلنگ زنی شدند خرمشهر- به مناسبت سالروز آزادسازی سازی خرمشهر، آئین افتتاح و کلنگ زنی چهار پروژه عمرانی در این شهرستان با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برگزار شد.

 در آئینی و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، نماینده مردم، امام جمعه و دیگر مسئولان محلی در شهرستان خرمشهر یک پروژه افتتاح شده و سه پروژه دیگر کلنگ زنی شدند.

پروژه‌های پارک ساحلی و پیست دوچرخه‌سواری، بهسازی معابر کوی محرزی به طول سه کیلومتر، بهسازی دیوار ساحلی و پیاده‌روسازی ضلع شمالی رودخانه کارون و پروژه دیوار ساحل و پیاده‌روسازی ضلع جنوبی رودخانه پروژه‌هایی بودند که با اعتباری بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شدند.

«منصور علوانی» شهردار خرمشهر در این مراسم اظهار کرد: پارک ساحلی از جمله نیازهای شهرستان خرمشهر است که با پیگیری مسئولان و با اعتبار اولیه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به مرحله اجرا رسیده است.

وی در ادامه جزئیات این پروژه را تشریح کرد و افزود: این پروژه در مرحله نخست به طول ۴۰۰ متر اجرا و اولین پیست دوچرخه‌سازی خرمشهر نیز در آن احداث شد.

شهردار خرمشهر با تأکید بر ادامه پروژه با همکاری سارمان منطقه آزاد اروند، از وعده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برای تأمین اعتبار در راستای تسریع روند اجرای این پروژه خبر داد و افزود: با تکمیل پروژه، پارک ساحلی و پیست دوچرخه‌سواری به طول دو کیلومتر اجرا خواهد شد.

عنوانی تصریح کرد: پروژه دیوار ساحلی نیز از دیگر پروژه‌هاست که با اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی استان که شامل شمع کوبی، بهسازی پیاده‌رو و مبلمان شهری است، در شهرستان خرمشهر اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دیوار ساحلی در شهرستان خرمشهر آسیب دیده است، تأکید کرد: برای بهسازی آن ۱۵۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده است تا قسمت نیمه‌تمام تکمیل شود.

شهردار خرمشهر از پیگیری نماینده مردم خرمشهر برای پروژه بهسازی معابر کوی محرزی خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه به طول سه کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

علوانی با بیان اینکه پروژه سیل بند و یا ضلع جنوبی ساحل سازی نیز به طول ۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال عملیات آن به اتمام رسیده است، از نصب پرچم ۲۰۰ متری در دو نقطه از شهر خبر داد و تصریح کرد: در نخستین بار در استان خوزستان نصب پرچم ۲۰۰ متری در دو نقطه از شهر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور توسعه فضای سبز و استفاده از درختان به ویژه درختان بومی مثل نخل، فردا دو هزار اصله گل کاغذی در همه نقاط شهر کاشته شود.

الگوی توسعه‌ای

«محمد حیدری» فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه شبهاتی درباره خرمشهر در فضای مجازی منتشر می‌شود که این شهر در گذشته چه بود و اکنون چگونه است و در آینده چگونه خواهد بود، گفت: به عنوان نماینده عالی دولت و مسئول سیاسی شهرستان خرمشهر باید این مسائل و امور را طراحی و تبیین کنم.

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب را در این نقطه جغرافیایی به مردم معرفی کرد و اجازه شبه آفرینی به هیچکس داده نشود، افزود: در شهرستان خرمشهر کاستی و نواقص بسیاری وجود دارد و آنچه در این شهر در حال انجام است، مطلوب نیست و قطعاً این امر لایق مردم خرمشهر نیست اما این موضوع به معنای نفی دستاوردهای انقلاب اسلامی نیست.

«حسین گروسی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم نیز با تأکید بر اینکه در مناطق آزاد الگوی توسعه‌ای است که می‌تواند مردم را به یک رشد متوازن برساند، گفت: فلسفه وجودی در منطقه آزاد اروند خدمت به مردم و توزیع متوازن است؛ بنابراین باید امکانات عمرانی، اقتصادی، کارآفرینی در منطقه آزاد اروند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در دستگاه نظارتی پیمان‌ها و قراردادهایی بسته می‌شوند اما گاهی آثار این قرارداد را نمی‌بینیم.

گروسی گفت: امروز توسعه اقتصادی مرهون امنیت است و امید می‌رود که امنیت و ثبات روز به روز بیشتر شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های خرمشهر

حجت الاسلام «محمدجواد عادل پور» امام جمعه خرمشهر نیز در مراسم گفت: این شهرستان ظرفیت بسیار زیادی دارد که یکی از آنها کارخانه کارون است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی، بر جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های خصوصی و فراهم کردن زمینه در شکوفا کردن این ظرفیت‌ها در خرمشهر تأکید کرد و افزود: تاکنون در این شهرستان تمرکزی بر استفاده از این ظرفیت‌ها وجود ندارد و ضروری است که شورای شهر، شهرداری و فرمانداری در این زمینه فعالیت کنند.

امام جمعه خرمشهر با عنوان اینکه توسعه باید از مناطق محروم شهر شروع شود، ادامه داد: بحث توسعه متوازن بحث مهمی است که همه خواستار آن هستند.

«سید لفته احمد نژاد» نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای شهرهای آبادان و خرمشهر هزینه‌های بسیاری کرده است ولی چیزی که لایق و زیبنده مردم خرمشهر است، در حال حاضر نمی‌بینیم.

وی افزود: شهرستان خرمشهر از بدیهی‌ترین نیازها محروم است؛ به عنوان مثال در حال حاضر نباید مشکل آب و فاضلاب و عمرانی وجود داشته باشد ولی بی نظارتی در این شهر انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار