آغاز واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 09:48 ق.ظ
آغاز واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) واقع در شهرک نفت  آغاز شد. امروز دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش صنعت نفت با اولویت بازنشستگان بالاتر از ۶۵ سال در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز آغاز شد. دکتر بهرام دهقان، رئیس بهداشت و درمان صنعت […]

واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) واقع در شهرک نفت  آغاز شد.

امروز دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش صنعت نفت با اولویت بازنشستگان بالاتر از ۶۵ سال در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز آغاز شد.

دکتر بهرام دهقان، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش صنعت نفت گفت: خوشبختانه با مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت اهواز از هفته جاری آغاز شده و با توجه به پروتکل­‌های کشوری واکسیناسیون و اولویت‌بندی­‌های صورت گرفته، واکسیناسیون بازنشستگان محترم صنعت نفت که بیش از ۶۵ سال سن دارند و در مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور واکسینه نشده‌اند در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به روند انجام واکسیناسیون گفت: با توجه به اولویت­‌بندی سنی، بازنشستگان محترم تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از طریق سامانه پیامکی روابط عمومی این بهداشت و درمان فراخوان شده و روز و ساعت دقیق مراجعه از طریق پیامک اعلام می گردد.

دکتر دهقان از فراخوان روزانه ۱۰۰۰ نفر از جمعیت تحت پوشش صنعت نفت خبر داد و گفت: با هماهنگی­‌های انجام شده با مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندس احمد محمدی، پروژه واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) واقع در شهرک نفت انجام می شود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تاکید کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا و لزوم دقت در رعایت دستورالعمل­‌های تزریق واکسن کووید ۱۹، فرآیندی دقیق طراحی و به اجرا گذاشته شده است. این فرآیند با توجه به پروتکل‌های بین‌المللی، دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ملاحظات موجود در راهنمای استفاده از واکسن‌ها طراحی شده است.

وی تصریح کرد : در بدو ورود، پس از تب سنجی ، فرم غربالگری خاص واکسن مورد نظر تحویل هر فرد می‌شود. پس از تکمیل، فرم مزبور توسط کارشناسان مستقر بررسی و چنانچه فرد محدودیتی برای تزریق واکسن نداشت، کارت واکسیناسیون صادر و تحویل ایشان گردیده وتزریق واکسن انجام میشود. پس از انجام واکسیناسیون افراد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه (با توجه به نوع واکسن) تحت نظر قرار گرفته  و پس از این مدت کارت تکمیل شده واکسن، شامل مشخصات سجلی فرد، نام واکسن، شماره سریال ویال تزریق شده و . . . کارت واکسیناسیون به فرد تحویل داده می‌شود. چنانچه بر اساس فرم غربالگری تکمیل شده محدودیتی جهت تزریق واکسن مشاهده شود، فرد به پزشک مستقر در محل واکسیناسیون  معرفی و بر اساس نظر پزشک مبنی بر تزریق یا عدم تزریق واکسن عمل می شود.

وی در پایان از تلاش های همکاران خود در معاونت بهداشت و طب صنعتی و بویژه واحد بهداشت خانواده که کار واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش را بر عهده دارند تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی چند ماه آینده واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به طور کامل انجام گردد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار