مدیرعامل سازمان آرامستانها خبرداد: یادمان شهدای گمنام در سطح شهراهوازساخته می شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 11:49 ق.ظ
مدیرعامل سازمان آرامستانها خبرداد: یادمان شهدای گمنام در سطح شهراهوازساخته می شود موسی خنافره با اشاره به فعالیت های سازمان در دو ماهه آغازین سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: طی دو ماهه گذشته تمامی ظرفیت های سازمان در بالاترین سطح فعال بوده است و در خصوص تکمیل ساخت یادمان سردار هور، شهید علی هاشمی چندین جلسه با حضور شهردار اهواز برگزار و در حال حاضر سازمان آرامستان ها نسبت […]

موسی خنافره با اشاره به فعالیت های سازمان در دو ماهه آغازین سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: طی دو ماهه گذشته تمامی ظرفیت های سازمان در بالاترین سطح فعال بوده است و در خصوص تکمیل ساخت یادمان سردار هور، شهید علی هاشمی چندین جلسه با حضور شهردار اهواز برگزار و در حال حاضر سازمان آرامستان ها نسبت به انجام و تکمیل یادمان اقدامات لازم را انجام داده است.

مدیرعامل سازمان آرامستانها ادامه داد: همچنین با توجه به توانایی سازمان، مجوز ساخت یادمان شهدای گمنام در سطح شهر و نیز ساخت تندیس شهید سبحانی در پارک شهید سبحانی اخذ شد.

رئیس سازمان آرامستان ها با اشاره به این که بیماری کووید ۱۹ بسیاری از برنامه های سازمان را دستخوش تغییرات کرد، افزود: با توجه به اهمیت حفظ و مراقبت از سلامتی کارکنان که به عنوان اولویت برنامه های سازمانی است، در این زمینه با هماهنگی های صورت گرفته، دو مرحله تزریق واکسن کووید ۱۹ بر روی کارکنان اجرایی سازمان از جمله غسال ها انجام شد.

این مقام مسئول با بیان این که نیروهای اجرایی بخش مهمی از وظایف سازمانی را انجام می دهند، ابراز داشت: حقیقتا بخش قابل توجهی از امورات سازمانی توسط نیروهای اجرایی انجام می شود. در این زمینه، سازمان با دارابودن چندین بخش از جمله بهشت آباد، آرامستان قدیم و باغ فردوس، وظایف گسترده ای دارد.

وی به وظایف نیروهای اجرایی سازمان اشاره و تصریح کر: با نظارت دقیق کارشناسان سازمان، نیروهای اجرایی عملیات غسل و تدفین اموات، انجام اعمال تلقین و نماز میت، نگهداری اموات در سردخانه تا انجام امورات اداری، هرس درختان و رسیدگی به فضای سبز، تزریق بتن جهت منظم سازی قبور، نورپردازی شامل فونداسیون، پایه برق و نصب نورافکن، شست و شوی مرتب و دوره ای سردخانه را انجام می دهند.

خنافره در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در گلزار شهدای آرامستان اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت های موجود در مورد بیماری کرونا، با رعایت سایر شیوه نامه های بهداشتی در این زمینه و استفاده از فضای باز گلزار، مراسم احیاء شب های قدر با حضور خانواده های معظم شهدا، شهروندان و به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری اهواز به کمک گروه های مردمی و جهادی خودجوش جهت حضور در گلزار شهدا و خدمت رسانی به قبور مطهر شهدا خبر داد و گفت: سایر گروه های جهادی و پویش های خود جوش مردمی خواستار حضور و خدمت رسانی در گلزار شهدا طبق برنامه ریزی سازمان هستند. در این زمینه و با توجه به حساسیت های موجود، برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته و نقش هر یک از گروه ها با توجه به توانایی و ظرفیتشان، مورد بررسی قرار گرفته و موارد عملیاتی امکانپذیر به آن ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد:از جمله ظرفیت های این گروه ها، شست و شوی قبور مطهر و رسیدگی به آن، نورپردازی و فضاسازی گلزار به ویژه شهدای گمنام، پخش مراسم دعا، نیایش و روایت گری، ساماندهی و شناسایی شهدای گرانقدر با انجام مطالعات پژوهشی و سر زدن به خانواده معزز شهدا است.

رئیس سازمان آرامستان ها در مورد اقدامات حقوقی و قراردادهای سازمان گفت: در دو ماهه ابتدایی سال، امور قراردادها و حقوقی سازمان نسبت به بررسی و ساماندهی سایر قراردادها مطالعات کاملی داشته است. در این زمینه جلسات مشورتی فراوانی در سطح سازمان انجام و چندین جلسه مشترک نیز با مسئولین ذیربط تشکیل شد.

خنافره به برنامه های پیش روی سازمان نیز اشاره و اعلام داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت بهشت آباد و راه اندازی باغ فردوس، تاسیس یک ساختمان اداری در دست پیگیری است. هم چنین چندین نشست هم افزایی با علما و نخبگان شهری در زمینه هویت بخشی به گلزار شهدای اهواز که جزو وظایف سازمانی است، برگزار گردید و در این زمینه جهت اجرایی شدن آن، برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار