رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان مطرح کرد

پیشنهاد راه‌اندازی منطقه آزاد علمی در منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 14:43 ب.ظ
پیشنهاد راه‌اندازی منطقه آزاد علمی در منطقه آزاد اروند رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: منطقه آزاد اروند، پهناورترین و پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور است که می‌تواند الگویی برای راه‌اندازی پردیس بین‌الملل دانشگاه‌های مختلف از سراسر دنیا باشد؛ به عبارتی در این نقطه می‌توان یک منطقه آزاد علمی راه‌اندازی کرد.

دکتر شکراله سلمان‌زاه در آیین افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت در شش شهرستان خوزستان که امروز (سوم خردادماه) با حضور وزیر بهداشت در آبادان به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، با اشاره به تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آبادان تنها دانشگاه مستقر در یک منطقه آزاد در کشور است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایسنا، وی افزود: منطقه آزاد اروند، پهناورترین و پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور است که می‌تواند الگویی برای راه‌اندازی پردیس بین‌الملل دانشگاه‌های مختلف از سراسر دنیا باشد؛ به عبارتی در این نقطه می‌توان یک منطقه آزاد علمی راه‌اندازی کرد.

سلمان‌زاده با اشاره به مزایای تبدیل دانشکده به دانشگاه، بیان کرد: زمانی که دانشکده، به دانشگاه تبدیل می‌شود طبیعتا پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی که در یک دانشکده نمی‌گنجد در دانشگاه راه‌اندازی می‌شود و مشکلات مردم و ارتباط با صنعت را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: ارتقای رشته‌ها، افزوده شدن رشته‌های جدید و تحصیلات تکمیلی از مزایای بی‌شمار تبدیل یک دانشکده به دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: به لطف خداوند و با تلاش‌های انجام‌شده، شرایط کرونا کنترل شده است اما در خصوص برگزاری برخی تجمعات خانگی نگران هستیم که با توجه به ورود سوش‌های جدید به کشور، امیدواریم مردم رعایت کنند و دچار مشکل نشویم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار