توسعه تولید “پاپایا” در گلخانه‌های خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 11:25 ق.ظ
توسعه تولید “پاپایا” در گلخانه‌های خوزستان  مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از توسعه تولید محصولات گیاهی گرمسیری جدید از جمله پاپایا در گلخانه‌های خوزستان خبر داد. محمد حسنی‌نسب  با توضیح درباره وضعیت باغات استان خوزستان، اظهار کرد: تا پایان سال ٩٨ کل سطح باغات خوزستان، ۶١ هزار و ٧٠٠ هکتار و میزان تولید محصولات باغی در این سال نیز، […]
 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از توسعه تولید محصولات گیاهی گرمسیری جدید از جمله پاپایا در گلخانه‌های خوزستان خبر داد.

محمد حسنی‌نسب  با توضیح درباره وضعیت باغات استان خوزستان، اظهار کرد: تا پایان سال ٩٨ کل سطح باغات خوزستان، ۶١ هزار و ٧٠٠ هکتار و میزان تولید محصولات باغی در این سال نیز، ٣٨٣ تن بوده است.

وی افزود: تا پایان سال ٩٩، سطح باغات خوزستان به ۶۴ هزار هکتار رسید و میزان محصولات برداشت‌شده در این سال نیز ۴۵٠ هزار تن بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: از سطوح محصولات باغبانی، حدود ٧٠٠ هکتار مربوط به گلخانه‌ها است و محصولاتی از قبیل انواع گل و گیاه زینتی، سبزیجات و صیفی‌جات، توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

حسنی‌نسب با اشاره به میزان محصولات تولیدشده در گلخانه‌های خوزستان، افزود: در سال ٩٩، حدود ٧٠ هزار تن محصولات خوراکی و ٣٧٠ میلیون عدد انواع شاخه گل بریده شده و گیاهان زینتی در گلخانه‌های خوزستان تولید شده است.

وی گفت: اخیرا تولید محصولات جدید گرمسیری مانند پاپایا در گلخانه‌های خوزستان به مرحله توسعه رسیده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: بیش از ٢٠٠ هزار هکتار از کشت‌های گلخانه‌ای در خوزستان به تولید سبزی‌جات و صیفی‌جات اختصاص داشته است و میزان سبزی‌جات و صیفی‌جات تولیدشده در این گلخانه‌ها، ۵۵ هزار تن بوده است.

حسنی‌نسب با اشاره به شهرهای تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای گفت: شهرهای دزفول، شوش، باغملک و شوشتر از عمده‌ترین تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای در استان خوزستان هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای افزایش بهره‌وری و کاهش خسارات در تولید محصول، بیان کرد: کشت گونه‌های مقاوم در برابر گرما و خشکی هوا و ترویج و توسعه کشت در محیط‌های کنترل‌شده مانند گلخانه‌ها و سایبان‌ها از جمله اقدامات مهم در این راستا هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به محاسن کشت‌های گلخانه‌ای، گفت: هدایت و کشت محصولاتی مانند سبزی‌جات و صیفی‌جات به سمت گلخانه‌ها و انجام روش‌های نوین آبیاری در باغات، باعث افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار