سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان خبر داد

اختصاص ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد احداثی در بندر امام

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 15:35 ب.ظ
اختصاص ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد احداثی در بندر امام سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به روند بازسازی منازل آسیب‌دیده از آبگرفتگی بندر امام(ره) گفت: برای هر واحد مسکونی که در بندر امام(ره) احداث خواهد شد، در مجموع ۱۸۵ میلیون تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اختصاص پیدا کرده است.

شهاب صدیقی در پایان نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله مسجدسلیمان و آبگرفتگی ماهشهر که امروز (چهارم خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص بررسی اجرای پروژه‌های بازسازی منازل آسیب‌دیده ناشی از زلزله مسجدسلیمان و آبگرفتگی آذرماه سال ۹۹ در شهر بندرامام(ره) و تصمیمات و مصوبات هیات دولت و همچنین بر اساس سفر آقای تابش رئیس بنیاد مسکن، بازدید میدانی از این دو شهر انجام و جلسه جمع‌بندی بازدیدها و تصمیمات اتخاذشده برگزار شد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایسنا، وی افزود: در خصوص دو سایت شهرک ولیعصر و شهرک امام رضا(ع) در مسجدسلیمان تصمیماتی اتخاذ شد؛ اتمام شبکه برق و واگذاری انشعابات، اتمام شبکه گاز و شبکه فاضلاب، ورودی از کمربندی تا شهرک امام رضا(ع) و اتمام ساخت و سازها و اجرای تاسیساتی که باید انجام شود، از جمله تصمیمات اتخاذشده هستند. برنامه زمان‌بندی اجرای تاسیسات زیربنایی دو ماه است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در خصوص بندر امام(ره) نیز با توجه به مناطق شناسایی‌شده برای سامان‌دهی، واگذاری اراضی از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انجام شده است بنابراین واگذاری از بنیاد مسکن به مردم بر اساس شیوه‌نامه‌ای که توسط مشاوران تهیه شده، در حال جمع‌بندی نهایی است و تا دو هفته دیگر در ستاد بازسازی منازل در استانداری تایید و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

صدیقی افزود: نقشه‌های شهرسازی و تاسیسات زیربنایی محلات هدف، تهیه شده است. هیات دولت در رابطه با زیرسازی محلات هدف در بندر امام(ره) و همچنین تاسیسات زیربنایی ۴۵۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد تخصیص داده شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس نقشه‌هایی که در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی مصوب می‌شود، فرآیند واگذاری‌ها انجام می‌شود. برای هر واحد مسکونی که در بندر امام(ره) احداث خواهد شد، در مجموع ۱۸۵ میلیون تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اختصاص پیدا کرده است. افرادی که زمین به آن‌ها واگذار می‌شود و پروانه ساختمانی را دریافت می‌کنند، به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و تسهیلات آزاد و پرداخت می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار