افزایش ۳۵۰۰ مگاواتی توان نیروگاه‌های حرارتی تا پایان هفته جاری

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 11:38 ق.ظ
افزایش ۳۵۰۰ مگاواتی توان نیروگاه‌های حرارتی تا پایان هفته جاری مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه کاهش ۳۵ درصدی میزان بارش‌ها تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را به شدت محدود کرده است، گفت: در تلاشیم تا پایان این هفته ۳۵۰۰ مگاوات از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی باقی‌مانده را به پایان برسانیم. به گزارش اقتصاد بومی به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، […]

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه کاهش ۳۵ درصدی میزان بارش‌ها تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را به شدت محدود کرده است، گفت: در تلاشیم تا پایان این هفته ۳۵۰۰ مگاوات از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی باقی‌مانده را به پایان برسانیم.
به گزارش اقتصاد بومی به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن طرزطلب” در نشست کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه در پیک تابستان امسال حدود ۱۰ هزار مگاوات کسری تولید برق وجود خواهد داشت، افزود: سال گذشته به دلیل مشکلات مرتبط به تامین گاز نیروگاه‌ها نتوانستیم تعمیرات واحدهای تولید برق حرارتی را در موعد مقرر آغاز کرده و به ناچار واحدهای بخاری استفاده کننده سوخت مایع را در مدار تولید نگه داشتیم.
‌وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد مترمکعب سوخت معادل گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود، ادامه داد: تاخیر در شروع تعمیرات و بعضا تعویض آن‌ها موجب شده که به ناچار ۱۰ هزار مگاوات از برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها را به تعویق انداخته و به شهریورماه امسال موکول کنیم.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی یادآور شد: با وجود وقفه ایجاد شده در تلاش بودیم تا از اواسط اسفندماه تا نیمه خرداد امسال تعمیرات واحدهای باقی‌مانده را به پایان برسانیم که فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال افزایش بی‌سابقه میانگین وزنی دمای کل کشور نسبت به سال گذشته مجددا برنامه‌ریزی تعمیرات نیروگاه‌ها را دچار اختلال کرد و به ناچار این واحدها را در مدار تولید نگه داشته‌ایم.
طرزطلب با تاکید بر اینکه کاهش ۳۵ درصدی میزان بارش‌ها تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را به شدت محدود کرده است، ادامه داد: در تلاشیم تا پایان این هفته ۳۵۰۰ مگاوات از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی باقی‌مانده را به پایان برسانیم و سایر نیروگاه‌ها که به دلایلی خارج از شبکه هستند مجددا وارد مدار شده و کمک‌کننده شبکه سراسری برق کشور باشند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اغلب نیروگاه‌هایی که در اختیار بخش دولتی است جزو نیروگاه‌های فرسوده و قدیمی هستند و هر لحظه ممکن است وقوع یک اتفاق غیرمنتظره فنی برخی از این واحدها را از مدار تولید خارج کند؛ با این وجود همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در تلاشند تا برق پایداری را برای پیک تابستان امسال فراهم کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار