جلسه هم اندیشی کشاورزان برنجکار و کارخانه داران شالی کوبی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 15:54 ب.ظ
جلسه هم اندیشی کشاورزان برنجکار و کارخانه داران  شالی کوبی   ❇️ به دعوت انجمن برنج خوزستان جلسه ای با حضور تعدادی از کشاورزان شالیکار و شاغلین کارخانه های برنجکوبی استان به میزبانی یکی از واحدهای شالیکوبی واقع در کوی سلیم آباد که امروز چهارشنبه ( ۵ خردادماه) تشکیل شد. ⭕کشاورزان از تصمیمات مسئولین اجرایی استان مبنی بر تصویب ممنوعیت کشت برنج در سال جاری […]

 

❇️ به دعوت انجمن برنج خوزستان جلسه ای با حضور تعدادی از کشاورزان شالیکار و شاغلین کارخانه های برنجکوبی استان به میزبانی یکی از واحدهای شالیکوبی واقع در کوی سلیم آباد که امروز چهارشنبه ( ۵ خردادماه) تشکیل شد.
⭕کشاورزان از تصمیمات مسئولین اجرایی استان مبنی بر تصویب ممنوعیت کشت برنج در سال جاری بدون در نظر گرفتن تبعات و پیامدهای خطیر این ممنوعیت، ابراز نگرانی کردند چرا که این ممنوعیت، آن ها را با چالشی جدی مواجه خواهد کرد و قطع شدن معیشت این قشر زحمتکش را در پی خواهد داشت.
⭕کشاورزان حاضر در جلسه خاطر نشان کردند با توجه به اینکه به غیر از کشاورزی ممر درآمد دیگری ندارند، ممنوعیت کشت در سال جاری تبعات و پیامدهای خطرناک و بحران آفرینی برایشان رقم خواهد زد لذا درخواست تجدید نظر مسئولین در تصمیمات اتخاذ شده دارند و هشدار دادند چنانچه به مطالبه شان توجهی نشود با توجه به از بین رفتن منافعشان حق هر گونه اقدام اعتراضی را خواهند داشت.
⭕افراد شاغل در کارخانه های شالیکوبی، با توجه به اینکه شلتوک تنها خوراک و مواد اولیه واحدهای تولیدیشان می باشد نیز درخواست داشتند که ممنوعیت کشت شلتوک اشتغال و درآمدشان را در معرض خطر قرار خواهد داد و حق خود دانستند تا در مقابل هر گونه اقدامی بر علیه کشت شلتوک اعتراض نمایند.
❇️رئیس انجمن برنج خوزستان که در این جلسه حضور داشت برای دلجوئی از کشاورزان و کارخانه داران شالی کوبی به آنان وعده داد تا مطالباتشان را به مسئولین منعکس کرده و تا دریافت نتیجه نهایی پیگیر این موضوع باشد با تائید نگرانی آنان خواست تا خویشتن داری کرده و فعلا از هر گونه اقدام اعتراضی پرهیز نمایند .
❇️ محمد سواری ضمن تائید تنش آبی سدها، برای صرفه جوئی در مصرف آب توصیه داشت که از روشهای خشکه کاری و کشت ارقام زودرس برنج به دلیل مصرف میزان آب کم استفاده نمایند و نیز می توان در قسمتهایی از زمین بذرهای مازندرانی و ایرانی و قسمت دیگر از زمین را بذرهای اصلاح شده کشت کرد که به مراتب میزان آب کمتری مصرف را در پی خواهد شد.
❇️وی با توجه به پیامدها و آثار زیانبار ممنوعیت کشت شلتوک که جامعه شالیکار را با چالش مواجه خواهد کرد، گفت: به جای اعمال ممنوعیت که پر هزینه است، تدبیر محدودیت کشت برنج به کار گرفته شود و از این طریق هم کشاورزان راضی خواهند ماند و هم مصرف آب کاهش می یابد.
❇️ در پایان رئیس انجمن برنج خوزستان افزود: اصرار بر ممنوعیت کشت با توجه به مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مشروعیت قانونی نداشته ، بحران آفرین است و مدیریت پر هزینه ای را به دنبال خواهد داشت.

✅ همچنین لازم به ذکر است انجمن برنج خوزستان در حال رایزنی با مرکز تحقیقات برنج کشور مبنی بر تهیه بذر با عمر و مصرف آب کمتر است.

(روابط عمومی انجمن برنج خوزستان)


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار