پیام مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مناسبت پنجم خردادماه زادروز صنعت نفت ایران و سالروز تولیدی شدن نخستین چاه نفت خاورمیانه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 17:13 ب.ظ
پیام مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مناسبت پنجم خردادماه زادروز صنعت نفت ایران و سالروز تولیدی شدن نخستین چاه نفت خاورمیانه باسمه تعالی یکصدوسیزده سال پیش در چنین روزی(پنجم خرداد ماه سال ۱۲۸۷ هجری شمسی) نخستین جوشش نفت در ایران و خاورمیانه از چاه شماره یک مسجدسلیمان پدیدار شد. ورود صنعت نفت به کشورمان، تاریخ معاصر این مرز و بوم را تغییر داد و گذار ایران به عصر صنعت را رقم زد؛ فرآیندی که باعث گردید […]

باسمه تعالی

یکصدوسیزده سال پیش در چنین روزی(پنجم خرداد ماه سال ۱۲۸۷ هجری شمسی) نخستین جوشش نفت در ایران و خاورمیانه از چاه شماره یک مسجدسلیمان پدیدار شد. ورود صنعت نفت به کشورمان، تاریخ معاصر این مرز و بوم را تغییر داد و گذار ایران به عصر صنعت را رقم زد؛ فرآیندی که باعث گردید ایران سرزمین بسیاری از اولین‌های منطقه و قاره‌ی کهن آسیا باشد و خوزستان که خود مهد اولین‌های جهان باستان بود، ره آوردهای دنیای نوین را نیز میزبانی نماید.

اکنون، صنعت سربلند نفت با گذر از میان رویدادهای تاریخی مهمی همچون ملی شدن، انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، نیروی محرکه اقتصاد و توسعه‌ی پایدار ایران است و هیچگاه در مقابل کینه ورزی بدخواهان و تحمیل تحریم های خصمانه، سر فرود نیاورده است.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب؛ به عنوان زادگاه نفت ایران، که کانون بخش مهمی از تحولات اجتماعی و اقتصادی کشور بوده است، با تکیه بر نعمت خداوندی صدها میلیارد بشکه نفت درجا و همت و تلاش متخصصان متعهد این شرکت، آماده‌ی بازگشت مقتدرانه به سقف تولید نفت خام و بازپس گیری جایگاه ایران در بازارهای بین‌المللی انرژی، به محض رفع تحریم‌های ظالمانه است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی همه مردان بزرگ تاریخ صنعت نفت ایران که در راستای تحقق اهداف کلان کشور و خدمت به این ملت شریف همت گمارده‌اند، زادروز صنعت نفت ایران را به همه‌ی هموطنان علی‌الخصوص همکاران فداکار صنعت‌نفت و خانواده‌های معزز ایشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه احدیت، عزت، اقتدار روزافزون و توسعه‌ی پایدار کشور را مسئلت دارم و به پاس گرامیداشت این روز، پیشنهاد می‌نمایم پنجم خردادماه در تقویم رسمی کشور به نام روز نفت و مسجدسلیمان نام‌گذاری گردد.

 

احمد محمدی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار