استقبال گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ ساله از واکسیناسیون کرونا

تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 خرداد 1400 | 10:48 ق.ظ
استقبال گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ ساله از واکسیناسیون کرونا رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اوایل آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، بسیار مشکل داشتیم اما به تدریج استقبال بهتر شد و اکنون میزان استقبال گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ ساله‌ها بسیار خوب است. امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند مراجعه بیماران به مراکز منتخب بهداشتی اهواز، اظهار کرد: روند […]

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اوایل آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، بسیار مشکل داشتیم اما به تدریج استقبال بهتر شد و اکنون میزان استقبال گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ ساله‌ها بسیار خوب است.

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند مراجعه بیماران به مراکز منتخب بهداشتی اهواز، اظهار کرد: روند کاهش میزان مراجعه به مراکز منتخب حفظ شده است یعنی روند کاهشی با وجود مداوم نبودن، تقریبا ثابت شده است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه در شرق اهواز ۴۵۰ تا ۵۰۰ مورد مراجعه به مراکز بهداشتی انجام می‌شود بنابراین میزان مراجعه به مراکز منتخب شرق اهواز ۵۰ درصد کاهش یافته است. معمولا از نیمی از مراجعه‌کنندگان نمونه گرفته می‌شود که اگر ۵۰ درصد این افراد مثبت شوند، روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ مورد مثبت داریم یعنی ۲۵ درصد از مجموع مراجعات به مراکز منتخب شرق اهواز، مثبت می‌شوند.

مردانی بیان کرد: میزان مراجعات به مراکز منتخب اهواز در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین‌ماه ۵۰ درصد کاهش داشت که این وضعیت، نتیجه رفتار خود مردم بوده است.

وی با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: با این وجود زمانی که روند بیماری افزایشی شود، باید در جلوگیری از تجمعات حساسیت بیشتری داشته باشیم زیرا نمی‌توانیم با این سرعت کار واکسیناسیون را انجام دهیم.

مردانی بیان کرد: خوشبختانه استقبال از واکسیناسیون بسیار خوب شده است. اوایل آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، بسیار مشکل داشتیم اما به تدریج استقبال بهتر شد و اکنون میزان استقبال گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ ساله‌ها بسیار خوب است.

وی افزود: تاکنون هیچ کدام از دریافت‌کنندگان عارضه جدی نداشته‌اند. عوارض خفیف مانند بدن درد یا تب وجود داشته که عادی است. بنابراین گروه‌های هدف با خیال راحت و بدون نگرانی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: آنچه اهمیت دارد دریافت واکسن است. تاکنون چهار تا پنج نوع واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است که هیچ کدام عارضه خاصی نداشته‌اند و ایمنی خوبی دارند بنابراین مردم هر نوع واکسنی که در اختیار مراکز بهداشتی قرار می‌گیرد را دریافت کنند.

منبع : نبض شهر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار