پرداخت ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار خوزستانی

تاریخ انتشار: شنبه 8 خرداد 1400 | 10:28 ق.ظ
پرداخت ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار خوزستانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه در آستانه پایان خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان در خرید تضمینی گندم پرداخت شده است و با تامین اعتبار جدید، وجه اندک باقی مانده نیز به حساب آنان واریز خواهد شد. امید […]

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه در آستانه پایان خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان در خرید تضمینی گندم پرداخت شده است و با تامین اعتبار جدید، وجه اندک باقی مانده نیز به حساب آنان واریز خواهد شد.

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در آستانه پایان خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان هستیم، اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: امسال فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان خوزستان با شیوع موج چهارم ویروس کرونا مصادف شد اما تمام عوامل خرید گندم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید تلاش کردند که خدمات شایسته‌ای به کشاورزان ارایه کنند.

جهان‌نژادیان با اشاره به نقش تاثیرگذار تولیدات کشاورزی استان خوزستان در امنیت غذایی کشور گفت: در ۹ سال گذشته کشاورزان خوزستانی توانستند بیشترین میزان تولید گندم در کشور را به خود اختصاص دهند و به طور حتم امسال نیز این چنین خواهد بود.

وی عنوان کرد: کیفیت گندم تولیدشده در استان خوزستان یکی از نمونه‌های برتر کشور برای صنعت و آسیابانی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه ارزش کل گندم‌های خریداری‌شده در خوزستان بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است، گفت: با احتساب فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در روز گذشته، بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال توسط مسئولین مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده که با تلاش دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک عامل، حدود ۵ هزار میلیارد تومان آن معادل ۹۸ درصد به حساب کشاوزن محترم واریز شده است.

وی بیان کرد: سهم عمده مطالبات کشاورزان به صورت پرداخت روزانه به حساب آنان واریز شد اما به دلیل آغاز برداشت و خرید گندم و کلزا در استان های دیگر، پرداخت وجه برخی از کشاورزان خوزستانی با تاخیر روبه‌رو شده اما خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و با تامین اعتبار جدید وجه اندک باقی مانده نیز به حساب آنان واریز خواهد شد.

جهان‌نژادیان در ادامه با اشاره به خرید تضمینی بخشی از محصول دانه روغنی کلزا در استان گفت: مطابق آمارهای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، حدود یک‌پنجم کلزای کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است که با پرداخت سریع وجه کشاورزان کلزاکار در حال حاضر میزان مطالبات این کشاورزان بسیار اندک است و تلاش می‌شود با اعلام پایان خرید محصولات استراتژیک در خوزستان همه مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

وی افزود: کلیه مطالبات گندمکاران در سال ۱۴۰۰ به ازای هر کیلوگرم ۵۰۰۰ تومان محاسبه و به حساب آنان واریز می‌شود و کشاورزان از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار