بر سر مسئله انتقال آب سازش نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: شنبه 8 خرداد 1400 | 10:07 ق.ظ
بر سر مسئله انتقال آب سازش نمی‌کنیم نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مطالباتی که در چند سال اخیر دربارهٔ انتقال آب مطرح کرده‌ام را با صراحت ادامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم. اولین نشست افکار سنجی قرارگاه الغدیر با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری، مشارکت حداکثری، […]

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مطالباتی که در چند سال اخیر دربارهٔ انتقال آب مطرح کرده‌ام را با صراحت ادامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم.

اولین نشست افکار سنجی قرارگاه الغدیر با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری، مشارکت حداکثری، انتخابات اصلح با حضور جمعی از نخبگان، فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مسجد ابوطالب(ع) حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

آیت‌الله دکتر محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار کرد: با تغییر دولت‌ها، مطالبه اصلی مردم استان یعنی توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌ها و رعایت پیوست محیط‌زیستی در صنایع و بخش‌های عمرانی تغییر نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات خوزستان از راه انتخابات و تغییر دولت فعلی قابل حل خواهد بود، افزود: ان شاءالله در دولت انقلابی مطالبه‌گری در حوزه محیط زیست ادامه خواهد یافت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: مطالباتی که در چند سال اخیر دربارهٔ انتقال آب مطرح کرده‌ام را با صراحت ادامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم.

وی با اشاره به نقش مطالبه گری و استمرار در آن گفت: خوشبختانه دربارهٔ انتقال آب که مسئله‌ای است که از قبل از انقلاب اسلامی آغاز و از سوی همه دولت‌های بعد از انقلاب با شدت و ضعف ادامه داشته، حرف واحدی از استان به مراکز تصمیم‌گیری مخابره شده و تاکنون در توقف این طرح‌ها ثمربخش بوده‌است.

حیدری در ادامه از مکاتبه با مقام معظم رهبری دربارهٔ ورود به مسئله انتقال آب و ممانعت دولت از ادامه اجرای این طرح‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری مثل همیشه با دغدغه‌مندی ویژه نسبت به خوزستان، به نامه اینجانب ترتیب اثر دادند و در نتیجه آن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی مصوب شد.

وی با اشاره به عملکرد دولت فعلی در مسئله آب نسبت به خوزستان گفت: در اثر خیانت وزارت نیرو، تخصیص و تأمین آب برای عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به خوزستان معطل مانده‌است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها دولت انقلابی است که می‌تواند این فاصله و خلأ به وجود آمده را جبران کند و یاس و ناامیدی موجود طبق فرمایش مقام معظم رهبری نتیجه عملکرد برخی از مدیران و مسوولان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از سخنان آیت الله حیدری در مسجد ابوطالب (ع) اهواز، جمعی از نخبگان، مدیران، فعالان فرهنگی و اجتماعی در این نشست درمورد مسائل و مشکلات خوزستان از جمله همه‌گیری کرونا، مسائل محیط زیستی، دغدغه‌های معیشتی، حاشیه نشینی، سهم نخبگان استان در قوه مجریه و… تبادل نظر کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار