کشت چای ترش به روش نشاکاری برای اولین بار در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 8 خرداد 1400 | 09:45 ق.ظ
کشت چای ترش به روش نشاکاری برای اولین بار در خوزستان برای نخستین بار نشای چای ترش در زمین های شهرستان رامهرمز کشت شد  مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز از کشت چای ترش به روش نشایی توسط دستگاه نشاکار برای اولین بار در استان خوزستان و شهرستان رامهرمز در سطح  ۴ و نیم هکتار خبر داد. فرشاد مهرابی افزود :کشت چای ترش از ۱۴ اردیبهشت در شهرستان […]

برای نخستین بار نشای چای ترش در زمین های شهرستان رامهرمز کشت شد

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز از کشت چای ترش به روش نشایی توسط دستگاه نشاکار برای اولین بار در استان خوزستان و شهرستان رامهرمز در سطح  ۴ و نیم هکتار خبر داد.

فرشاد مهرابی افزود :کشت چای ترش از ۱۴ اردیبهشت در شهرستان آغاز و تا کنون ۷ هکتار کشت بذری و  ۴ و نیم هکتار کشت نشایی در حال انجام می باشد .

وی اظهار داشت :میزان پیش بینی عملکرد ۸۰۰ کیلو تا یک تن محصول خشک شده چای ترش می باشدمهرابی تصریح نمود: چای ترش که از گیاهان دارویی بوده سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که به سلامت بدن کمک می‌کند.

دمنوش این گیاه طعم متفاوتی دارد و می‌تواند جایگزین خوبی برای چای سیاه باشد.طبق تحقیقات چای ترش  خواص بسیار زیاد دارویی نظیر کاهش قند خون، کاهش کلسترول خون، جلوگیری از فشار خون و …نیز دارد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار