هشدار تبعات قطعی برق بیمارستان‌های خوزستان برای بیماران نیازمند اکسیژن

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 خرداد 1400 | 15:26 ب.ظ
هشدار تبعات قطعی برق بیمارستان‌های خوزستان برای بیماران نیازمند اکسیژن رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به تبعات قطعی برق بیمارستان‌های خوزستان برای بیماران نیازمند اکسیژن هشدار داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تبعات قطعی برق بر حوزه سلامت اظهار داشت: ۳۰ ثانیه بعد از قطعی برق، ژنراتورهای بیمارستان‌ها وارد مدار می‌شوند بنابراین قطعی برق، وقفه موقتی در راه‌اندازی دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: همه بیمارستان‌ها دو تا سه دستگاه ژنراتور دارند که همه این دستگاه‌ها اورهال شده‌اند با این وجود نگرانی داریم زیرا در صورت قطعی برق ۳۰ ثانیه طول می‌کشد تا ژنراتور وارد مدار شود.

ابول نژادیان ادامه داد: در این بازه زمانی، دستگاه اکسیژن‌ساز از کار می‌افتد و با وارد مدار شدن ژنراتور، دستگاه اکسیژن‌ساز دوباره فعال می‌شود در نتیجه خلوص اکسیژن پایین می‌آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با همکاری و همراهی سازمان آب و برق خوزستان، برق بیمارستان‌ها از ۲ مسیر تامین شده است تا اگر برق از یک مسیر قطع شود، برق از مسیر دوم تامین شود و همیشه برق بیمارستان‌ها وصل باشد.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر در بیمارستان گلستان اهواز چندین بار قطعی برق داشتیم که این مساله نقطه آسیب ما است؛ باید مراقب این مساله باشیم و هشدار می‌دهیم که همکاران سازمان برق که همراهی خوبی با ما دارند، به وصل بودن مستمر برق بیمارستان‌ها توجه خاصی داشته باشند.

ابول نژادیان گفت: در حال حاضر بیماران زیادی به ویژه بیمارانی که به دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن نیاز دارند، در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند بنابراین باید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به صورت مستمر روشن باشند تا از این بیماران حمایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: ژنراتورها به صورت اتوماتیک یا دستی وارد مدار می‌شوند بنابراین اگر به صورت اتوماتیک وارد مدار نشوند، همکاران تاسیسات بیمارستان‌ها سریعا به صورت دستی ژنراتورها را وارد مدار می‌کنند. البته در بیمارستان‌ها همیشه دو ژنراتور داریم تا اگر یکی از این دستگاه‌ها خراب باشد، دستگاه دوم وارد مدار شود.

وی افز.د: هر ژنراتور تا چهار ساعت برق را تامین می‌کند اما قطعی مکرر برق می‌تواند به ژنراتورها آسیب وارد کند.گزارش کشاورزی پرس،منبع ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار