کاهش سوانح دریایی در بندر امام خمینی (ره) با ارتقای سیستم ایمنی

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 خرداد 1400 | 10:07 ق.ظ
کاهش سوانح دریایی در بندر امام خمینی (ره) با ارتقای سیستم ایمنی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سیستم ایمنی در بندر امام خمینی (ره) با نصب تجهیزات و اتکا بر توان و دانش بومی ارتقا یافت.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به لزوم اهتمام هرچه بیشتر به مقوله ایمنی، مدیریت و کاهش سوانح بندری و دریایی گفت: با هدف افزایش سرعت و دقت تصمیم‌گیری مدیران در شرایط بحران و افزایش ضریب پدافند غیرعامل، علاوه بر ارتقای شبکه دوربین‌های مداربسته مجتمع بندری، سالن اجتماعات مرکزی این اداره کل مجهز به سیستم پایش تصویری و قابلیت نمایش گسترده از طریق ویدئو وال شد.

او بیان داشت: به عنوان یکی از راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه‌ ارتقاء ضریب ایمنی محل استقرار تجهیزات استراتژیک و راهبردی و با هدف پیشگیری از بروز انواع سوانح ارتقاء ایمنی کار و کارکنان، بخش‌های عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری تحت پایش مستمر قرار گرفت.

دریس تصریح کرد: مدیران در شرایط بحران و در صورت لزوم می‌توانند با تشکیل جلسه مشترک مدیریت بحران کلیه نقاط این مجتمع بزرگ بندری را از قبیل اسکله ها، بار اندازها، اراضی پشتیبانی، درب دسترسی به مجتمع بندری، آبراه کشتیرانی و بزرگراه بندر تا میدان پلیس راه را با استفاده از سامانه گسترده دوربین‌های مداربسته به صورت پخش زنده رصد نموده و نیز با قابلیت کنترل سامانه یاد شده به زوم و بزرگنمایی، به موقعیت و تصاویر مورد نظر خود دست یابند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان کاهش خطرات، کاهش ریسک تجهیزات و نیز حصول اطمینان از عملکرد شرکت‌های تخلیه و بارگیری را از دیگر مزیت‌های بهره‌گیری از این امکانات برشمرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار