تازیانه خشکسالی بر تن خشکیده مزارع نیشکر هفت تپه

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 خرداد 1400 | 11:22 ق.ظ
تازیانه خشکسالی بر تن خشکیده مزارع نیشکر هفت تپه مدیر امور کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از خسارت خشکسالی بر ۷۰ درصد مزارع نیشکر این شهرستان خبر داد.

حمید کریمی پور مدیر امور کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: قسمت عمده مزارع نیشکر در این مجتمع به علت خشکسالی و کم آبی دچار تنش شده و بیش از ۷۰ درصد مزارع دچار خسارت شده‌اند.

او با بیان اینکه زمین‌های زراعی این شرکت به دلیل اینکه آب مورد نیاز خود را فقط از رودخانه دز تامین می‌کردند و در مقایسه با دیگر کشت و صنعت‌ها متحمل آسیب بیشتری شده‌اند، اظهار داشت: امسال در ستاد خشکسالی استان خوزستان مصوب شد با توجه به وضعیت کم آبی و شرایط خشکسالی هر کشت و صنعت نیشکر روزانه ۷ مترمکعب آب از رودخانه‌ها برداشت شود که این میزان نسبت به پارسال کاهش چشمگیری داشته و همین مقدار نیز تاکنون محقق نشده است.

کریمی پور بیان کرد: ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شرکت هفت تپه به کشت نیشکر اختصاص یافته که فقط ۳۰ درصد این مزارع آبیاری و شرایط بحرانی ایجاد شده است، در حالی که باید هر ۹ روز یکبار آبیاری می‌شدند هر ۳۰ روز یکبار آبیاری شده‌اند، این در حالی است که شرکت کشت و صنعت هفت تپه مطابق با سهمیه آب دریافتی عمل کرده و فعالیت در این کشت و صنعت براساس میزان آب دریافتی تنظیم و سازگار شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان خسارت به کشت و صنعت نیشکر هفت تپه براساس ارزیابی‌ها شامل نابودی بیش از ۴۰۰ هزار تن نیشکر برآورد شده است که این مقدار خطر نابودی، ورشکستی و بیکاری بیش پنج هزار نفر از کارگران این منطقه را در پی خواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار