مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد

معرفی نیروگاه رامین اهواز به مرجع قضایی در پی رهاسازی فاضلاب در کارون

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 خرداد 1400 | 10:13 ق.ظ
معرفی نیروگاه رامین اهواز به مرجع قضایی در پی رهاسازی فاضلاب در کارون مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اخبار منتشرشده در مورد رهاسازی فاضلاب صنعتی نیروگاه رامین در رودخانه کارون گفت: نیروگاه رامین با وجود اینکه سیستم تصفیه‌خانه دارد، تخلف کرده و رهاسازی بدون اجازه انجام داده است؛ سریعا مساله به مراجع قضایی منعکس شد و انتظار می‌رود نهایت برخورد با این نیروگاه انجام شود.

محمدجواد اشرفی در خصوص تلف شدن ۶۰ راس دام در محدوده شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، اظهار کرد: پس از اطلاع‌رسانی این موضوع، ماموران سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خوزستان به محل، مراجعه کردند و از لاشه دام‌ها نمونه‌گیری شد. از منابع آبی اطراف نیز نمونه‌گیری و پیگیری‌های لازم انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: قطعا در صورتی که تلف شدن این دام‌ها به علت رهاسازی پساب آلاینده باشد، مراتب به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص تلف شدن چند هزار ماهی در حاشیه رودخانه دز نیز گفت: در این مورد، کاهش دبی رودخانه دز موجب کاهش اکسیژن ماهی‌ها شده بود. در خصوص این مساله، از کارخانه کاغذسازی پارس و کارخانه قند خاورمیانه نیز که فاقد سیستم تصفیه خانه پساب هستند، شکایت شده و درخواست رسیدگی داریم.

وی افزود: کارخانه کاغذسازی پارس فاقد سیستم تصفیه پساب است و جزو صنایع آلاینده استان خوزستان محسوب می‌شود و سالانه اخذ عوارض از این شرکت انجام می‌شود. البته این کارخانه، در حال ایجاد سیستم تصفیه‌خانه پساب است.

اشرفی در خصوص وضعیت شرکت پتروشیمی رازی نیز بیان کرد: شرکت پتروشیمی رازی به تازگی راه‌اندازی شده و هنوز پروانه بهره‌برداری را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ نکرده است و باید سیستم تصفیه پساب این شرکت به طور کامل تکمیل شود تا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اخبار منتشرشده در مورد رهاسازی فاضلاب صنعتی نیروگاه رامین در رودخانه کارون تصریح کرد: نیروگاه رامین با وجود اینکه سیستم تصفیه‌خانه دارد، تخلف کرده و رهاسازی بدون اجازه انجام داده است. سریعا مساله به مراجع قضایی منعکس شد و انتظار می‌رود نهایت برخورد با این نیروگاه انجام شود.

اشرفی گفت: چند ماه پیش، مساله آلودگی هوا توسط نیروگاه رامین را به مراجع  قضایی اعلام کردیم که موضوع نیز در حال بررسی و پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در خصوص واحدهای صنعتی فاقد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب، پیگیری‌های لازم برای الزام به ایجاد سیستم انجام می‌شود اما در نهایت، ابزار قانونی سازمان حفاظت محیط زیست، ارجاع به مرجع قضایی و تصمیم این مرجع است.

گزارش کشاورزی پرس،منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار