۳۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان اهواز کشف شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 خرداد 1400 | 10:00 ق.ظ
۳۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان اهواز کشف شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۳۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز ، توسط نیروی انتظامی با همکاری شرکت توزیع برق اهواز در این شهر کشف و ضبط شد.

حسن کریمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز بیان کرد: در عملیاتی که با حضور ماموران انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت در مناطق کوی انقلاب ۱۴ دستگاه ، منبع آب ۱۲ دستگاه و زرگان ۱۰ دستگاه کشف و جمع آوری شد.

وی ادامه داد: این اشخاص با گرفتن انشعاب غیر مجاز از برق شهری به صورت کابل شکافی فعالیت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: در جریان شناسایی افراد سودجو از دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در عملیاتی عاملان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

کریمی ادامه داد: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.

دستگاه‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

به گزارش کشاورزی پر ایرنا تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (ماینر) در خوزستان کشف و ضبط شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار