خوشه‌های غوره از کارون راهی سفره‌ها شدند

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 خرداد 1400 | 10:46 ق.ظ
خوشه‌های غوره از کارون راهی سفره‌ها شدند مدیر اداره جهاد کشاورزی کارون گفت: عملیات برداشت غوره از سطح ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به پایان رسید.

جبار حمادی مدیر اداره جهاد کشاورزی کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات برداشت غوره از سطح ۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان از ۲۸ اردیبهشت آغاز شد و تا دیروز ۱۰ خردادماه ادامه داشت.

او افزود: در هر هکتار حدود ۱۵ تن محصول غوره برداشت شد که علیرغم وقوع خشکسالی و کاهش چشمگیر بارش باران این میزان قابل توجه است.

حمادی اظهار داشت: غوره تولیدی برای مصرف در خوزستان است و صادرات آن به خارج از استان انجام نمی‌شود، ضمن اینکه در هر هکتار برای ۵ نفر اشتغالزایی می‌کند که در مجموع ۲۰۰ نفر در فصل برداشت مشغول به کار شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هنگام برداشت محصول غوره گردشگران داخلی و خارجی زیادی به شهرستان کارون سفر می‌کنند و علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری، با خرید محصولات و صنایع دستی برای اهالی منطقه درآمدزایی دارند، ضمن اینکه از اوایل تیرماه امسال نیز برداشت انگور در این شهرستان آغاز می‌شود.

غوره قبل از رسیدن و تبدیل شدن به انگور از اراضی کشاورزی و تاکستان‌ها برداشت می‌شود و به عنوان چاشنی و ترشی در غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین از برگ آن برای تهیه غذایی با نام دلمه استفاده می‌کنند، این در حالی است که با گرم شدن هوا، غوره‌ها به انگور و سپس به کشمش تبدیل می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار