جزییات در گفت و گو با معاون کشت و صنعت میرزا کوچک خان: تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در واحد نیروگاه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 خرداد 1400 | 10:26 ق.ظ
جزییات در گفت و گو با معاون کشت و صنعت میرزا کوچک خان: تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در واحد نیروگاه خالد لویمی با اشاره به جزییات تولید برق در این شرکت، اظهار کرد: با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در واحد نیروگاه، برای اولین بار برق مازاد تولیدی به شبکه سراسری انتقال یافت. وی افزود: در سال‌های گذشته، مطالعاتی پیرامون تولید برق در این کشت و صنعت صورت گرفته بود که نتایج مثبتی به دنبال نداشت، […]

خالد لویمی با اشاره به جزییات تولید برق در این شرکت، اظهار کرد: با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در واحد نیروگاه، برای اولین بار برق مازاد تولیدی به شبکه سراسری انتقال یافت.

وی افزود: در سال‌های گذشته، مطالعاتی پیرامون تولید برق در این کشت و صنعت صورت گرفته بود که نتایج مثبتی به دنبال نداشت، اما بار دیگر با توجه به خاموشی‌های مکرر، مطالعات تولید برق در واحد نیروگاهی از سرگرفته شد که نتیجه بخش بود.

معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان تصریح کرد: با همت و تلاش همکاران، در حال حاضر هفت و نیم مگاوات برق در نیروگاه این شرکت با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان تولید می‌شود و از این میزان پنج مگاوات انرژی به شبکه سراسری انتقال می‌یابد.

لویمی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای افزایش و انتقال برق تولیدی به شبکه سراسری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است توربوژنراتورهای بیشتری به منظور تولید برق در مدار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: پروژه نصب پنج دیزل ژنراتور با ظرفیت تولید هشت مگاوات در دست انجام است و در ماه آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرایند تولید برق گفت: در کوره‌های بخار کارخانه تولید شکر، آب با ناخالصی صفر درصد به بخار تبدیل شده و با ورود این بخار به نیروگاه برق و چرخیدن توربین‌ها، برق تولید می‌شود.

وی با اشاره به موانع بر سر راه تولید برق در این شرکت عنوان کرد: مسئله اصلی در فرایند تولید برق، بازچرخانی بخار تولید شده در کوره‌های بخار بود که این مشکل پس از ۱۵ سال با کمترین هزینه برطرف شد و در حال حاضر مازاد برق تولیدی، به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

توسعه نیشکر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار