احراز جایگاه شایسته در بازار گیاهان دارویی با کشت چای سرخ در کارون

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 خرداد 1400 | 21:07 ب.ظ
احراز جایگاه شایسته در بازار گیاهان دارویی با کشت چای سرخ در کارون بیش از ۲۰هکتار از مزارع شهرستان کارون به کشت چای سرخ اختصاص یافته است.

 

احراز جایگاه شایسته در بازار گیاهان دارویی با کشت چای سرخ در کارون
بیش از ۲۰هکتار از مزارع شهرستان کارون به کشت چای سرخ اختصاص یافته است.
به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی‌سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از افزایش کشت سالیانه این گیاه دارویی در شهرستان خبر داد.
جبار حمادی گفت: کشت این گیاه دارویی از اول اردیبهشت آغاز می شود که تاکنون حدود ۲۰ هکتار کشت گردیده و پیش بینی می شود تا پایان فصل به ۲۵ هکتار برسد که افزایش ۵ برابری سطح زیرکشت را خواهیم داشت.
وی افزود: کشت چای ترش در منطقه به سمت مکانیزه شدن پیش رفته و به همین منظور و در راستای توسعه، ترویج و تشویق کمک هزینه تامین ادوات کارنده و نیز حدود ۵ کیلوگرم در هکتار بذر رایگان از محل اعتبارات گیاهان دارویی و کودهای ریز مغذی در اختیار متقاضیان کشت قرار گرفت.
حمادی ادامه داد: هدف از کشت این گیاه سرخ احراز جایگاه شایسته و دستیابی به سهم مناسبی از بازار گیاهان دارویی، توسعه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، حفاظت، احیاء و بهره برداری پایدار از کشت چای ترش، اهلی کردن کشت، اصلاح و تولید انبوه گیاهان دارویی- بومی برای تأمین نیازهای داخلی و صادرات می باشد.
وی تصریح نمود : این‌محصول قابلیت فرآوری زیادی به صورت استفاده در سالاد، ترشی، مربا و مخلوط های دم نوشی دارد اما متاسفانه به دلیل عدم‌اعتبار و امکانات کافی توجهی به فرآوری و بسته بندی برای فروش و کسب درآمد بیشتر و اشتغال‌زایی نشده است.
وی‌اضافه کرد: شهرستان کارون قطب تولید این محصول را در استان خوزستان داشته که از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت بسیار زیادی است و صادرات عمده دم نوش چای ترش ایرانی یکی از منابع کسب درآمد بالاست، در صورتیکه در زمینه بازاریابی و بسته بندی این‌محصول حمایت بیشتری صورت گیرد، میتواند در زمینه ورود ارز به کشور و همچنین اشتغالزایی بسیار موفق و کارآمد باشد که با توجه به شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، این‌شهرستان گامی موثر در افزایش و توسعه سطح کشت چای ترش و صادرات آن خواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار