بازداشت کارگران شهرداری کوت عبدالله/ شهردار: یک عده می‌خواهند کار کنند اما لیدرها درگیر می‌شوند و نمی‌گذارند!

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1400 | 11:29 ق.ظ
بازداشت کارگران شهرداری کوت عبدالله/ شهردار: یک عده می‌خواهند کار کنند اما لیدرها درگیر می‌شوند و نمی‌گذارند! حدود یک هفته است که کارگران شهرداری کوت عبدالله دست از کار کشیده‌اند؛ دو روز پیش، تعدادی از کارگران بازداشت شده‌اند اما شهردار می‌گوید این بازداشت نتیجه‌ی درگیری شخصی است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از خبرنگار ایلنا، معضلات کارگران شهرداری کوت عبدالله همچنان ادامه دارد و کارگران نگران عدم پرداخت مابه‌التفاوت‌ها و معوقات مزدی خود هستند. به گفته‌ی یکی از این کارگران، علاوه بر عیدی و سنوات سال قبل که پرداخت نشده، معوقات به صورت علی‌الحساب به حساب کارگران واریز شده (یک بار سه میلیون و خرده‌ای و بار دیگر چهار میلیون تومان) و مشخص نیست چه زمانی قرار است مابه‌التفاوت پرداخت شود. آن‌ها می‌گویند: ماه‌هاست که دستمزد کامل و به موقع نگرفته‌ایم.

در عین حال، این کارگران حدود یک هفته است که دست کار کشیده‌اند و خواستار مشخص شدن زمان پرداخت مابه‌التفاوت‌ها هستند؛ در این مدت، تعدادی از کارگران بازداشت شده‌اند؛ کارگران شهرداری کوت عبدالله می‌گویند: بازداشتی‌ها نمایندگان ما بوده‌اند و ما خواستار آزادی آن‌ها هستیم.

امروز (هفدهم خرداد) جمعی از کارگران مقابل دادگاه کارون جمع شده و خواستار آزادی همکاران خود شدند؛ این در حالیست که ظاهراً اعلام شده آزادی کارگران با وثیقه امکان‌پذیر است.

آرش در (شهردار کوت عبدالله) در این رابطه به ایلنا می‌گوید: بازداشت کارگران نتیجه‌ی درگیری شخصی است؛ یک عده می‌خواهند کار کنند اما یک عده لیدر نمی‌گذرانند و همین منجر به درگیری و ورود مقام قضایی شده است.

شهردار کوت عبدالله:

هنوز اشل حقوقی جدید اعلام نشده/ برای ماه قبل کارگران به ما بدهکارند!

شهردار در ارتباط با وضعیت کارگران این مجموعه توضیح می‌دهد: مدیران سابق شهرداری، هزار و دویست نیرو استخدام کردند؛ ما یک عده را که وجود خارجی نداشتند و فقط اسم‌شان در لیست نیروها بود، رد کردیم که بروند؛ حالا ۸۵۰ کارگر داریم که بازهم در میان این نیروها، تعدادی بلاتکلیف هستند و دنبال داستان هستند؛ دنبال درگیری‌های شخصی هستند؛ اختلافات خانوادگی هم دارند؛ اینها با کارگران هم برخورد کرده‌اند و هم این کارگران شاکی هستند و هم پیمانکار مربوطه.

دُر در ارتباط با عدم پرداخت معوقات مزدی کارگران می‌گوید: هنوز اشل حقوق جدید اعلام نشده؛ ضمن اینکه کارگران حقوق‌شان را به صورت علی‌الحساب گرفته‌اند و مبلغ مابه‌التفاوت بسیار جزئی است که باید پرداخت شود؛ علاوه بر این، این کارگران ماه قبل ۱۵ روز سر کار بودند؛ آیا برای روزهای تعطیلی و اعتصاب هم باید حقوق کامل بدهیم؟! اگر درست محاسبه شود، کارگران برای ماه قبل به ما بدهکار هم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات کارگران زیاد نیست، می‌گوید: کارگران حمل زباله و رفت و روب فقط دو و نیم ماه طلب دارند، یک عده ۸۰ نفری ۳ ماه طلب دارند؛ در چند وقت گذشته (از ابتدای رمضان) نزدیک سه ماه حقوق دادیم؛ پرداخت عیدی و سنوات هم برعهده پیمانکار قبلی است که شکایت کردیم و مساله در حال پیگیری است.

شهردار کوت عبدالله تاکید دارد که راه احقاق حق و دریافت مطالبات، اعتصاب نیست، او می‌گوید: راهش شکایت به اداره کار است نه اعتصاب و خسارت وارد کردن؛ از راه قانونی ورود کنند و حق‌شان را بگیرند! این کارگران اگر شکایت دارند بروند اداره کار، بروند دادگاه‌ها، چرا با سایر کارگران درگیر می‌شوند و ماجرا درست می‌کنند؟!

این در حالیست که کارگران در پاسخ به این ادعاها منکر درگیری‌های شخصی می‌شوند و می‌گویند: نمایندگان ما با شکایت خود مقامات بازداشت شده‌اند و مساله این است که می‌خواهند فرافکنی کنند و مطالبات ما را به حاشیه بکشانند؛ آیا عادلانه است که در این بحران کرونا و گرمای هوا، زباله‌های مردم را جمع کنیم اما چندین ماه در انتظار دریافت مطالبات مزدی خود بمانیم؟!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار