افزایش خرید گندم در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1400 | 11:17 ق.ظ
افزایش خرید گندم در خوزستان امسال بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال میزان خرید گندم دراستان، یک میلیون و ۱۴۳ هزار تن بود که از این میزان، مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی با همکاری سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی یک میلیون و ۸۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خرید و بیش از ۵۵ هزار تن هم گندم بذری خریداری شد. 

نوروزی با اشاره به اینکه امسال در سال زراعی، با بیش از ۴۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به شرایط نرمال، با شدیدترین خشکسالی در استان مواجه بودیم افزود: در پی وقوع این شرایط، به بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی دیم استان، خسارت صد در صدی و به بقیه به میزان ۶۲ هزار هکتار، خسارت بالای ۶۰ درصد وارد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه کشت کلزا و چغندر پاییزه استان، حدود سی هزار هکتار نسبت به سال قبل افزایش یافته است اضافه کرد: امسال استان خوزستان، در کشت، تولید و خرید محصولات گندم، کلزا و چغندر پاییزه مقام اول را در کشور دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در پایان از همه کشاورزان خواست: با توجه به شرایط سخت آبی در فصل تابستان، الگوی کشت اعلام شده را حتما رعایت کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار