قیمت جهانی مواد غذایی در حال افزایش است| ماه مه ۲۰۲۱ گرانترین ماه در ۱۰سال اخیر

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1400 | 09:53 ق.ظ
قیمت جهانی مواد غذایی در حال افزایش است| ماه مه ۲۰۲۱ گرانترین ماه در ۱۰سال اخیر  پس از سقوط قیمت عمده فروشی مواد غذایی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، به گزارش سازمان فائو شاخص چهانی مواد غذایی از پاییز ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری نشان داده است. به گزارش فائو، قیمت مواد غذایی در نیمه دوم ۲۰۲۰ تا سه ماهه ۲۰۲۱ بیش از ۲۷ درصد گرانتر از متوسط قیمت مواد غذایی در دوره […]

 پس از سقوط قیمت عمده فروشی مواد غذایی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، به گزارش سازمان فائو شاخص چهانی مواد غذایی از پاییز ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری نشان داده است.

به گزارش فائو، قیمت مواد غذایی در نیمه دوم ۲۰۲۰ تا سه ماهه ۲۰۲۱ بیش از ۲۷ درصد گرانتر از متوسط قیمت مواد غذایی در دوره دوساله ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ افزایش یافته است. این در شرایطی است که قیمت مواد غذایی در ماه مه ۲۰۲۱ در ۱۰ سال گذشته بالاترین مقدار بوده است.

سازمان فائو می گوید: آب و هوی خشک و اختلالات تولید به دلیل شیوع همه گیری همراه با تقاضای زیاد جهانی منجر به کاهش موجودی برخی محصولات از جمله روغن پالم و افزایش قیمت این محصول شده است.

فائو می گوید: با افزایش قیمت های حمل و نقل، قیمت انواع روغن های گیاهی در ماه مه ۲۰۲۱ حدود ۷۵ درصد نسبت به قیمت میانگین این محصولات در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

گفتنی است به گفته سازمان فائو، افزایش قیمت انواع غلات به ویژه سورگوم، جو و ذرت در ۲۰۲۱ به دلیل تقاضای بالای کشور چین بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار