تامین آب محصول چغندر قنددر شمال خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 خرداد 1400 | 10:10 ق.ظ
تامین آب محصول چغندر قنددر شمال خوزستان مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از تامین آب محصول راهبردی چغندر قند در بیش از ۱۰ هزار و سیصد هکتار از زمین های زراعی تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان خبر داد.  “محسن سعادت فر” با رد برخی اظهارات منتشر شده در رسانه ها مبنی بر عدم تامین آب […]

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از تامین آب محصول راهبردی چغندر قند در بیش از ۱۰ هزار و سیصد هکتار از زمین های زراعی تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان خبر داد.

 “محسن سعادت فر” با رد برخی اظهارات منتشر شده در رسانه ها مبنی بر عدم تامین آب این محصول تاکید کرد: با وجود افزایش حدود ۶۰ درصدی سطح کشت چغندرقند نسبت به مدت مشابه سال قبل، آب این محصول تاکنون به خوبی تامین شده است.

وی بروز برخی تنش ها در آبیاری محصولات زراعی در بهارو تابستان امسال را ناشی از کاهش بارندگی و به دنبال آن ذخائر آبی سدها عنوان کرد و گفت: عدم وجود یک الگوی کشت مشخص هم یکی از چالش های برنامه ریزی تامین و توزیع آب است که همه ساله مشکلاتی را ایجاد می کند.

سعادت فر به اهمیت کشت چغندر قند اشاره کرد و گفت: فراهم آوردن امکانات لازم جهت برداشت به موقع این محصول می تواند در کاهش محدودیت های تامین و توزیع آب بویژه در پایان فصل زراعی موثر باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در خصوص عقد قرارداد ذرت بهاره نیز گفت: آب این محصول تاکنون تامین شده ولی بدلیل عدم پیش بینی دقیق میزان تخصیص آب، عقد قرارداد آن به تعویق افتاده بود.

سعادت فر تاکید کرد: کشاورزان ذرت کار می توانند جهت ثبت قرارداد ذرت بهاره (علوفه ای) از تاریخ دوشنبه ۱۷ خرداد ماه به مدت هشت روز کاری به امور مشترکین شرکت مراجعه نمایند.

وی افزود: عقد قرارداد ذرت فقط برای ذرت های بهاره کشت شده در اسفند و فروردین ماه گذشته بوده و بدلیل محدودیت منابع آبی، هیچگونه قراردادی برای کشت محصولات تابستانه از جمله ذرت و شلتوک منعقد نخواهد شد.

این مقام مسئول از کشاورزان خواست برای جلوگیری از متضرر شدن از کشت محصولات تابستانه در محدوده شبکه های آبیاری شمال خوزستان خودداری نمایند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار