مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد؛

تولید بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1400 | 10:39 ق.ظ
تولید بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو در خوزستان مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سایت پرورش میگو چوئبده در شهرستان آبادان یکی از اولین سایت‌های پرورش میگو در کشور است که در سال جاری یک مرکز تکثیر میگو و سه مرکز نرسری لارو میگو در این سایت فعال هستند. مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری مراکز تکثیر میگو این استان بالغ بر ۳۰ میلیون […]

مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سایت پرورش میگو چوئبده در شهرستان آبادان یکی از اولین سایت‌های پرورش میگو در کشور است که در سال جاری یک مرکز تکثیر میگو و سه مرکز نرسری لارو میگو در این سایت فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری مراکز تکثیر میگو این استان بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید می‌شود و مابقی پست لاروها مورد نیاز از استان‌های بوشهر و هرمزگان تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۰ مزرعه پرورش میگو بر اساس تقویم پرورش در سال جاری در حال آبگیری و آماده‌سازی اولیه هستند، تأکید کرد: همه مراکز پرورش میگو در استان خوزستان تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند.

کنارکوهی افزود: ضوابط بهداشتی، مراحل آماده‌سازی مزارع تکثیر و پرورش همچنین تعیین سلامت میگوهای مولد، پست لاروها، شرایط فیزیکی مراکز پرورش و نهاده‌های مصرفی این مراکز برای جلوگیری از بیماری‌های احتمالی به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

وی بر رعایت ضوابط بهداشتی در همه مراکز تولیدی استان تأکید کرد و گفت: اصل اساسی تولید رعایت کامل ضوابط بهداشتی، قرنطینه‌ای در همه مراکز تولید از آن جمله آبزیان برای تولید پایدار و سالم به منظور حفظ زنجیره بهداشتی تولید از ابتدا تا مصرف است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: افراد پرورش‌دهنده باید توصیه‌های دامپزشکی را به صورت جدی اجرا کنند تا در نهایت شاهد شکوفایی هرچه بیشتر منطقه و پایداری تولید در راستای شکل‌گیری مجدد صنایع وابسته به این صنعت باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار