رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

خوزستانی‌ها از سفر به کیش پرهیز کنند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1400 | 10:41 ق.ظ
خوزستانی‌ها از سفر به کیش پرهیز کنند فرهاد ابول نژادیان صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون به طور تقریبی یک هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند. وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شوند، عنوان کرد: روند کاهش موارد […]

فرهاد ابول نژادیان صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون به طور تقریبی یک هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شوند، عنوان کرد: روند کاهش موارد بستری بسیار کند است که رعایت ۶۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی‌های کامل در این زمینه تأثیرگذار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: با توجه به درگیری زیاد در استان هرمزگان و قرمز شدن شهرهای زیادی از این استان از مردم خوزستانی خواهش می‌شود که به این استان به ویژه کیش که اکنون روزانه پنج پرواز به خوزستان دارد، سفر نکنند.

ابول نژادیان بیان کرد: از استاندار خوزستان نیز درخواست شده که مطابق قوانین بین‌المللی، مسافران شهرهای قرمز دو هفته قرنطینه شوند یا در خوزستان در خصوص مسافرت به جزیره کیش تجدید نظر و محدودیت اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح و در این خصوص بحث خواهد شد، افزود: هم اکنون عسلویه در استان هرمزگان نیز بسیار درگیر شده است و با توجه به اینکه کارکنان زیادی به صورت موقت از خوزستان به عسلویه سفر می‌کنند و پس از ۱۴ روز کار به خوزستان برمی‌گردند از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخواست شده که شرایط انجام تست را برای این کارکنان قبل از برگشت به خوزستان مهیا کنند یا محدودیت تردد ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: از مردم خوزستان درخواست می‌شود تا حد امکان به جزیره کیش سفر نکنند و خواستار این هستیم که محدودیت تردد برای افرادی که به عسلویه می‌روند نیز ایجاد و احتیاط لازم انجام و مراقبت شود؛ این افراد با کوچک‌ترین علامت باید به مراکز منتخب مراجعه کنند یا در صورت علامت‌دار بودن برنگردند تا دیگران را درگیر نکنند.

وی بیان کرد: مقرر بود تا اواسط خردادماه امسال محموله واکسن وارد کشور شود که هنوز وارد نشده است و در حال حاضر تنها ۱۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک از روسیه برای تزریق دوز دوم وارد شده است اما به محض اینکه سهمیه خوزستان اختصاص داده شود، افراد برای تزریق دوز دوم فراخوان می‌شوند.

ابول نژادیان افزود: قرار بود که واکسن سینوفارم نیز از چین وارد کشور شود که هنوز وارد نشده است؛ بنابراین اگر یک ماه از تزریق دوز اول افراد گذشته است، نگران نباشند و مشکلی ایجاد نخواهد شد و به محض اینکه محموله واکسن سینوفارم وارد کشور شود، برای تزریق دوز دوم و افراد ۶۰ سال و بالاتر فراخوان داده می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار