استاندار خوزستان: تحریم ها از سال ۹۷ به اوج خود رسید/ به زودی تحریم ها و کرونا را پشت سر میگذاریم / از مردم عزیز تقاضا میکنم با شور و شوق پای صندوق ها حاضر شوند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 خرداد 1400 | 14:13 ب.ظ
استاندار خوزستان: تحریم ها از سال ۹۷ به اوج خود رسید/ به زودی تحریم ها و کرونا را پشت سر میگذاریم / از مردم عزیز تقاضا میکنم با شور و شوق پای صندوق ها حاضر شوند قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز پنجشنبه در مقدمه نشست شورای برنامه ریزی شهرستان هندیجان گفت: امام راحل عظیم الشان همواره به مردم اعتقاد زیادی داشتند و به جمهوریت و اسلامیت نظام بهای زیادی می دادند و پس از ایشان مقام معظم رهبری نیز همان مسیر را طی فرمودند. استاندار خوزستان افزود: در انقلاب های […]

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز پنجشنبه در مقدمه نشست شورای برنامه ریزی شهرستان هندیجان گفت: امام راحل عظیم الشان همواره به مردم اعتقاد زیادی داشتند و به جمهوریت و اسلامیت نظام بهای زیادی می دادند و پس از ایشان مقام معظم رهبری نیز همان مسیر را طی فرمودند.

استاندار خوزستان افزود: در انقلاب های مختلف عمدتا چند سال طول میکشد تا پس از تثبیت انقلاب انتخابات و رجوع به آرای عمومی انجام شود اما در ایران به محض اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد با وجودیکه همه مردم در صحنه آمدند و خودش یک رفراندوم بود اما امام قانع نشدند و فرمان تشکیل خبرگان قانون اساسی را دادند.

سلیمانی ادامه داد: پس از تدوین قانون اساسی به وسیله منتخبین ملت رفراندوم داشتیم و در ادامه انتخابات های مختلف از جمله مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و … داشته ایم و تقریباً هر یک تا دو سال انتخابات برگزار شده است که نشاندهنده توجه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در جایگاه رهبران انقلاب به حضور مردم و میزان بودن رای ملت است.

استاندار خوزستان یادآور شد: ما در هیچ شرایطی انتخابات و صندوق رای را تعطیل نکردیم و در هشت سال دفاع مقدس که برخی نقاط کشور در معرض آسیب، بمباران و تصرف بود انتخابات برگزار شد.

سلیمانی بیان کرد: همین حضور مردمی یکی از نشانه های قدرت ما و شاید مهمترین علامت قدرت جمهوری اسلامی انتخابات و مشارکت مردم در صحنه های مختلف است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: انقلاب ما دست استکبار و قدرت ها را کوتاه کرد و بالاخره آنها هم برای دفاع از منافع خود توطئه می کنند و انواع و اقسام دسیسه ها را علیه ما اعمال کردند.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی که از این توطئه ها که از ابتدا بود و ادامه داشته است تحریم ها بود و این تحریم ها از سال ۹۷ به اوج رسید.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: پس از اینکه در عرصه های فرهنگی، نظامی و سیاسی ناکام شدند به جنگ اقتصادی روی آوردند و پیش بینی می‌کردند در طول ۶ ماه کشور و نظام از هم پاشیده شود اما مردم و نظام ایستادگی کردند و نقشه های شوم آنان را خنثی نمودند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در کنار این جنگ اقتصادی هم کرونا پدیدار شد البته که این پاندمی بلای جهانی است اما در ایران شرایط متفاوت است چرا که همه کشورها به دارو، تجهیزات و ارز مورد نیاز دسترسی داشتند اما ما در اثر فشار تحریم ها نتوانستیم حتی حق عضویت در سازمان ملل را پرداخت کنیم و هم اکنون حق رای جمهوری اسلامی در سازمان ملل به دلیل عدم پرداخت حق عضویت معلق شده است البته نه اینکه پولش را نداشته باشیم ما در حقیقت ببش از ۱۰۰ میلیارد دلار طلب داریم که در کشورهای دوستی همچون عراق، کره جنوبی، هند، چین و روسیه مسدود شده است و امکان پرداخت آن به دلیل تحریم ها نیست.

سلیمانی بیان کرد: برای واکسن هم چند بار قرار داد خرید واکس بستیم اما در مرحله آخر به دلیل مسدود بودن راه پرداخت این خرید امکان پذیر نبود و از لحاظ مدیریت بیماری کرونا در تنگنای شدیدی قرار داشته ایم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مردم نیز تحت تاثیر مشکلات و تنگناهای زیادی قرار گرفتند با این وجود نظام تلاش زیادی کرد که این کاهش یابد.

سلیمانی عنوان کرد: از مردم تقاضا دارم از صندوق ها قهر نکنند و نگویند که سختی هست بالاخره هر انقلاب سختی دارد و ما به یاری خدا و با حضور مردم از این گردنه هم به زودی عبور میکنیم و هم تحریم ها و هم کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت و قطعاً مردم به آرامش خوبی می رسند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تقاضایم از مردم عزیز این است که با شور و شوق و متناسب با شان نظام جمهوری اسلامی و عظمت ایران پای صندوق ها حضور پیدا کنند که طمع دشمن برطرف شود و خیال خام به سر دشمنان نزند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار