بازار مرغ خوزستان به ثبات نسبی رسیده است

تاریخ انتشار: شنبه 22 خرداد 1400 | 10:51 ق.ظ
بازار مرغ خوزستان به ثبات نسبی رسیده است  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در ماه اخیر موفق به افزایش میزان توان تولید به میزان یک میلیون قطعه مرغ در ظرفیت مرغداری‌های استان خوزستان شده‌ایم و همچنان به دنبال توسعه این بخش با اخذ مجوز برای ایجاد دو زنجیره بزرگ تولید گوشت مرغ در خوزستان برای پایداری […]

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در ماه اخیر موفق به افزایش میزان توان تولید به میزان یک میلیون قطعه مرغ در ظرفیت مرغداری‌های استان خوزستان شده‌ایم و همچنان به دنبال توسعه این بخش با اخذ مجوز برای ایجاد دو زنجیره بزرگ تولید گوشت مرغ در خوزستان برای پایداری تولید و کنترل مدیریتی بهتر آن هستیم.

عبدالامیر نیرومند درباره وضعیت بازار مرغ در استان خوزستان اظهار کرد: با مدیریت در تولید و تامین مرغ زنده و گوشت مرغ از استان‌های معین، بازار گوشت مرغ در خوزستان به ثبات نسبی رسیده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین زنجیره‌های تولید در کشور، تولید و عرضه گوشت مرغ است که حلقه‌ها و عوامل تاثیرگذار متعددی در آن ایفای نقش می‌کنند؛ این در حالی است که با توجه به ارتباط مستقیم بین استانی از مرحله تولید تا عرضه نهایی گوشت مرغ، هر نوع تغییر در میزان تولید و یا قیمت این محصول در استان‌های مجاور، در خوزستان نیز سریعا اثرگذار است و تا زمان رسیدن به تعادل بین استانی، این روند نیز ادامه می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در راستای وظیفه حمایت از تولید گوشت مرغ، به صورت ویژه در چند ماه اخیر با حضور دائمی و مستمر از اولین حلقه تولید یعنی واحدهای مرغداری تا حضور مستمر و همیشگی حتی در نیمه‌های شب و در زمان کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها، تشکیل جلسات روزانه، برخورد و معرفی متخلفین به دستگاه‌های نظارتی، پیگیری تامین کامل نهاده‌های خوراکی، استفاده از تمام توان سامانه‌های کشوری و طراحی و راه‌اندازی سامانه استانی GPS خودروهای مرغداری برای اولین بار در کشور، پیگیر تولید بخشی از پروتئین بازار از درب مرغداری تا محل خروجی کشتارگاه‌ها بوده است.

نیرومند گفت: در ماه‌های اخیر، با تغییر چشمگیر سرانه مصرف و تمایل بیشتر مردم به مصرف گوشت مرغ روبه‌رو بوده‌ایم که این موضوع در صورت بروز در هر نوع کالای مصرفی، یقینا باعث ایجاد تغییرات و نوساناتی در بازار مصرف آن خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر با پیگیری‌های انجام‌شده در ماه اخیر موفق به افزایش میزان توان تولید به میزان یک میلیون قطعه مرغ در ظرفیت مرغداری‌های استان خوزستان شده‌ایم و همچنان به دنبال توسعه این بخش با اخذ مجوز برای ایجاد دو زنجیره بزرگ تولید گوشت مرغ در خوزستان برای پایداری تولید و کنترل مدیریتی بهتر آن هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: نتیجه تمامی این تلاش‌ها، همکاری و همیاری سایر اعضای قرارگاه ساماندهی مرغ استان خوزستان، باعث افزایش تولید و تامین نیاز بازار مصرف مرغ و ایجاد ثبات نسبی در این بازار شده است به نحوی که در برخی شهرستان‌ها درخواست ذخیره‌سازی گوشت مرغ برای ایام پیش رو مطرح شده است.

 نیرومند افزود: مقوله قیمت نهایی هر کالا، تابع شرایط تولید، هزینه تمام‌شده و قیمت آن کالا در سایر استان‌ها و سایر عوامل تاثیرگذار مربوط به آن کالا در هر مقطع زمانی است.

وی گفت: امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در صورتی که شرایط کشوری در بخش تولید گوشت مرغ در خوزستان تاثیرگذار باشد، تغییراتی در این بازار ایجاد نشود و شاهد روند افزایش تولید و ثبات هرچه بیشتر مرغ در بازار باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار