رسانه و تبلیغات دو بال اصلی روابط عمومی‌ها هستند

تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۹ ق٫ظ
رسانه و تبلیغات دو بال اصلی روابط عمومی‌ها هستند مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، رسانه و تبلیغات را دو بال اصلی روابط عمومی‌ها برشمرد. غلامرضا فروغی‌نیا مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: روابط عمومی این مجموعه عظیم صنعتی در تعامل سازنده با رسانه‌ها و سازمان‌ها به انتقال دستاوردهای این شرکت به جامعه می‌پردازد. وی افزود: […]

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، رسانه و تبلیغات را دو بال اصلی روابط عمومی‌ها برشمرد.

غلامرضا فروغی‌نیا مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: روابط عمومی این مجموعه عظیم صنعتی در تعامل سازنده با رسانه‌ها و سازمان‌ها به انتقال دستاوردهای این شرکت به جامعه می‌پردازد.

وی افزود: شاید تصور اولیه که از یک سازمان در ذهن متبادر می‌شود بیش از آنکه به حواشی ارتباط داشته باشد معطوف کالای نهایی و یا خدمات نهایی تولیدی آن سازمان باشد. اما وقتی قرار است یک سازمان با ذینفعان و یا مشتریان خویش ارتباط داشته باشد بی‌اختیار نیازمند تشکیلات دیگری است که به این ارتباطات سامان می‌دهد و در حقیقت در این جاست که روابط عمومی معنا و مفهوم می‌یابد.

فروغی نیا ادامه داد: از آنجایی که می‌دانیم فقدان این ارتباط می‌تواند هزینه‌های زیادی از جنبه اجتماعی و فرهنگی برای سازمان مورد نظر داشته باشد لذا عملاً می‌بایستی به روابط عمومی به عنوان یک «سر پل» نگاه شود. در این رابطه مدیران سازمان مربوطه باید توجه لازم را داشته باشند که فقدان آن می‌تواند موقعیت هزینه باری برای آن سازمان به وجود بیاورد.

روابط عمومی حلقه اتصال سازمان با جامعه

مدیر واحد روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان گفت: روابط عمومی حلقه اتصال سازمان با مردم، سهامداران، مصرف‌کنندگان و یا متقاضیان است؛ لذا همپای هر نقشی که آن سازمان یا شرکت یا کارخانه در جامعه دارد یقیناً روابط عمومی ویژه آن سازمان نیز می‌بایستی تعریف شود.

وی بیان کرد: اگر سازمان مورد نظر یک مجموعه اقتصادی باشد و در حقیقت تولید کننده یک کالا باشد، روابط عمومی ویژه خود را خواهد داشت کما اینکه یک سازمان خدمات دهنده عمومی مثل شهرداری نیز مدل دیگری از روابط عمومی را معرفی خواهد کرد.

تقویت قدرت رسانه ای در روابط عمومی سازمان‌ها

فروغی نیا گفت: البته باید توجه داشت که روابط عمومی در حقیقت توجیه کننده رفتار سازمانی است؛ لذا انتظار تصویری آرمان‌گرایانه از این نوع سازمان دور از انتظار نیست. در چنین تشکیلاتی روابط عمومی، ساختاری در اختیار و ابزاری برای مدیریت عالی یک سازمان است. در حالی که برای بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارخانه‌ها واحد روابط عمومی یک مشاور عالی رتبه برای ارتقاء جایگاه مدیریت آن سازمان به سمت اهداف عالی خواهد بود.

وی افزود: از آنجایی که صنایع عموماً دارای آلودگی‌های خاص زیست محیطی هستند و یا تقاضای گسترده آنها برای کالاها و خدمات مورد نیازشان در بازار موجب تورم منطقه ای خواهد شدو یا انتظار اشتغال آفرینی آنها معمولاً با عکس العمل‌های اجتماعی هم مواجه خواهند شد؛ بنابراین روابط عمومی در چنین سازمانی می‌بایستی قدرت رسانه‌ای خود را به خوبی سازماندهی کند. در حقیقت از این منظر باید به اعتماد سازی میان مردم و مدیریت سازمان خویش بپردازد.

مدیر واحد روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: در این راستا «تولید محتوا» در قالب خبر و گزارش و بیانیه و مصاحبه و… می‌بایستی به صورت یک دستورالعمل در روابط عمومی آن شرکت، کارخانه یا سازمان نهادینه شود. هرچند تبلیغات و حضور در مناسبت‌ها نیز کارکرد خود را داشته باشد اما بهره‌برداری از انواع رسانه در نهایت مناسبات میان آن سازمان صنعتی و مردم را تنظیم می‌کند.

وی افزود: توجیه اهداف و رفتار مدیریت و اهمیت تولیدات و تاثیر بر اقتصاد ملی و اقتصاد منطقه‌ای از سوی روابط عمومی، باعث خواهد شد، آن سازمان صنعتی از محبوبیت لازم در جامعه و یا حتی در نزد کارکنان خویش برخوردار شود و بالعکس در صورت فقدان توجه به این نگاه در سازمان و در میان کارکنان و یا جامعه، چه بسا سازمان و شرکت و یا یک کارخانه را در برابر چالش‌های مردمی و چالش‌هایی در برابر افکار عمومی مواجه و هزینه‌های زیاد اجتماعی برای آن ایجاد کند.

فروغی‌نیا تاکید کرد: فقدان یک روابط عمومی توانا می‌تواند تلاش‌های کارگران و مدیران یک کارخانه صنعتی را به شدت تحت الشعاع قرار داده و در پاره‌ای موارد به ایجاد حتی تقابل اجتماعی منجر شود.

دو بال اساسی روابط عمومی‌ها

مدیر واحد روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان چالش‌های روابط عمومی را در چند بخش خلاصه کرد و توضیح داد: علی رغم اهمیت واحد روابط عمومی، هنوز در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها و کارخانه‌ها موقعیت و ارزش‌گذاری جایگاه سازمانی این واحد از مرحله مدیریت تا سرپرستی تلورانس داشته و دارد. هر چند در این موقعیت ویژگی‌های شخص مسئول روابط عمومی نقش مهمی در تثبیت موقعیت واحد و جایگاه سازمانی آن خواهد داشت. به میزانی که مسئول واحد روابط عمومی دارای کاریزمای قدرتمندی باشد، می‌تواند به ارتقاء جایگاه کمک شایانی کند. البته در این موقعیت باید توجه داشت که تخصص و دانش مدیر از کارایی فوق‌العاده‌ای در مناسبات واحد و پیشبرد امور برخوردار خواهد بود.

وی افزود:واحد روابط عمومی دارای دو بال اساسی است که این دو یعنی «رسانه و تبلیغات» می‌باشند. بودجه این دو قسمت را بایستی به صورت ویژه مد نظر قرار داد. قدرت مانور مدیریت عالی شرکت در خارج از سازمان از دریچه قدرت روابط عمومی در رسانه‌های منطقه‌ای و کشوری شکل خواهد گرفت. تعامل سازنده مدیریت روابط عمومی با رسانه‌ها به ویژه برخورداری از تیمی برای تولید محتوا با هدف تغذیه رسانه‌ها مهم است. به علاوه قسمت رسانه‌ها باید برای ایجاد ارتباط سازنده با کارکنان نیز از سایت و کانال و نشریه به عنوان ابزارهای کارآمد استفاده شایانی کند. در شرکت فولاد خوزستان همه اخبار مورد نیاز توسط خبرنگاران داخلی روابط عمومی که به صورت شناور همیشه آماده تهیه خبر و گزارش از همه سطوح شرکت فولاد خوزستان هستند تهیه و تنظیم می‌شود و در اختیار سایت، کانال و نشریه واقع می‌شود.

فروغی‌نیا گفت: به علاوه این محتوا از طریق رسانه‌های استانی و کشوری هم منتشر می‌شوند. البته ناگفته نماند که برای تشویق همکاری رسانه‌ای در انعکاس مطلوب اخبار و گزارشات شرکت می‌بایست از رسانه‌هایی که تعامل سازنده با روابط عمومی دارند، حمایت لازم هم صورت بگیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
پیش دبستانی و دبستان امام سجاد (ع)
تابناك وب
تابناك وب
ایران خودرو
ثبت نام تحصیلی
فراخوان شهرداری
محل كد آمار