نقش و مشارکت سیستم اطلاعات در مدیریت منابع اطلاعاتی

تاریخ انتشار: شنبه 22 خرداد 1400 | 10:35 ق.ظ
نقش و مشارکت سیستم اطلاعات در مدیریت منابع اطلاعاتی محمد مقصودی: امروزه، سازمان‌ها به میزان بسیار زیادی داده‌هایی دارند که باید روی این داده‌های خام کار کنند و آن‌ها را به اطلاعاتی مفید تبدیل کنند تا مدیران و رهبران شرکت‌ها آسان‌تر بتوانند تصمیمات درست تر و بهتر نسبت به گذشته اتخاذ کنند. فناوری اطلاعات دنیای کسب و کار را در دو دهه‌ی اخیر دستخوش […]

محمد مقصودی: امروزه، سازمان‌ها به میزان بسیار زیادی داده‌هایی دارند که باید روی این داده‌های خام کار کنند و آن‌ها را به اطلاعاتی مفید تبدیل کنند تا مدیران و رهبران شرکت‌ها آسان‌تر بتوانند تصمیمات درست تر و بهتر نسبت به گذشته اتخاذ کنند.

فناوری اطلاعات دنیای کسب و کار را در دو دهه‌ی اخیر دستخوش تغییرات اساسی کرده است. فناوری اطلاعات به بخش جدایی ناپذیر کسب و کار در عملکردهای منابع انسانی تا بخش مالی و از بازاریابی تا خدمات مشتری تبدیل شده است. فناوری اطلاعات در هر جایی مثل کسب و کار گرفته تا مشاغل، زندگی فردی و بخش آموزش کاربرد دارد. فناوری اطلاعات در خدمت افراد و سازمان‌ها برای افزایش تولیدات است و در کل زندگی را راحت‌تر کرده است. اما تاثیر آن در دنیای کسب و کار از اهمیت بیشتری برخودار است زیرا توانسته به اتخاذ تصمیمات سرعت ببخشد و دیگر فرآیندهایی همچون ساخت و ساز و بازاریابی را با کیفیت بهتری به انجام برساند.

سیستم مدیریت اطلاعات

سیستم مدیریت اطلاعات جوابگوی هر نیاز و خواسته‌ای است. با سیستم مدیریت اطلاعات، اطلاعات مربوط به پروژه‌های گذشته و در حال حاضر، عملکردهای داخلی و هوش بیرونی دسترسی خواهید داشت. این سیستم از طراحی، کنترل و عملکردهای امور و فرآیندها پشتیبانی می‌کند. با سیستم مدیریت اطلاعات در بازه‌ی زمانی مشخص می‌توانید به اطلاعات یکدست شده دسترسی داشته باشید و بر اساس آن تصمیمات ضروری را اتخاذ کنید. یکی از مزایای اصلی این سیستم، اشتراک‌گذاری اطلاعات درست و دقیق و در دسترس مدیران کسب و کار در هرجایی که نیاز باشد، است. فناوری اطلاعات و سیستم مدیریت اطلاعات منابع اطلاعاتی رقابتی در کسب و کار هستند. برخی ممکن است سیستم مدیریت اطلاعات را سیستم تصمیم‌گیری در نظر بگیرند. سیستم مدیریت اطلاعات گاهی با انقلابی که در فناوری اطلاعات، نرم افزار و سخت افزار ایجاد کرده، تعریف می‌شود. امروزه اشتراک‌گذاری اطلاعات و گزارشات با مدیرانی که شاید در گوشه‌ی دیگری از جهان قرار گرفته باشند، با اتصال به اینترنت پرسرعت و وب سایت‌ها ممکن شده است. سازمان‌ها با مدیریت پایگاه داده، اطلاعات مشتریان و کاربران را برای تصمیم‌گیری و یا طرح‌ریزی برنامه‌ای در اختیار مدیران قرار می‌دهند. در دنیای امروز، داشتن اطلاعات، قدرت محسوب می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید همچنان در صحنه‌ی رقابت باقی بمانید.

عملکردهای سیستم مدیریت اطلاعات

افزایش کیفیت تصمیمات، عملکرد بهتر، افزایش کیفیت ارتباطات و اتصالات

مزایای سیستم مدیریت اطلاعات

 سیستم مدیریت اطلاعات منبع رقابتی خوبی محسوب می‌شود زیرا با آن می‌توان سریع تر تصمیم بگیرید، امور چرخه‌ای را بهتر مدیریت کنید که تمامی این‌ها باعث می‌شود وجه‌ی سازمان شما در مقابل سایر سازمان‌های مشابه رقابتی شود. برای رقابتی شدن وجه‌ی سازمان خود بایستی بتوانید تصمیماتی بگیرید که امور شرکت را بهترین شکل ممکن جلو ببرد. زمانی می‌توانید به چرخه‌ای رقابتی در بازار تبدیل شوید که بتوانید با سرعت بیشتری تصمیم بگیرید و فرآیندهای گردش کار مانعی برای تصمیمات به حساب نیایند. در کسب و کار که موقعیت و شرایط ثابت نیست و همیشه در حال تغییر است، مدیران یا باید به طور منظم تصمیم بگیرند یا خطر از دست دادن سهام خود را در بازار متحمل شوند. مدیران به ابزار و داده نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را به بهترین شکل ممکن تهیه کنند. سیستم مدیریت اطلاعات همانند کاتالیزور عمل می‌کند. با داده‌ها و اطلاعات سرعت تصمیمات را بالا می‌رود و گردش کار بر اساس این تصمیمات سریع تر انجام می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم مدیریت اطلاعات

مدیریت محور، هدایت مدیر، یکپارچه سازی، گردش داده‌ی متداول، برنامه‌ریزی استراتژیکی

فولاد خوزستان 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار