تلاش محیط بانان برای حفظ ذخایر زیستی

تاریخ انتشار: شنبه 22 خرداد 1400 | 11:29 ق.ظ
تلاش محیط بانان برای حفظ ذخایر زیستی رئیس اداره محیط زیست ایذه گفت: محیط بانان همواره برای حفظ ذخایر زیستی در تلاش هستند و حراست از محیط زیست را در اولویت قرار داده اند.

احمد امیری رئیس اداره محیط زیست ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برای حفاظت از مناطق مختلف طبیعی شهرستان برنامه ریزی‌های صورت گرفته است و پاسگاه‌های محیط بانی در ایذه به حراست از گونه‌های گیاهی و جانوری می‌پردازند.

او بیان داشت: محیط بانان همواره طبق قوانین شکار و صید عمل می‌کنند و گشت، کنترل روزانه و هفتگی در مناطق آزاد که گونه گیاهی خاصی وجود دارد، انجام می‌شود.

امیری در ادامه افزود: در ایذه ۴ پاسگاه محیط بانی وجود دارد که ۱۳ محیط بان در آن‌ها فعالیت می‌کنند و براساس استاندارد محیط بانی و جنگل بانی نواقصی وجود دارد که انتظار می‌رود با همکاری همه مسئولان مشکلات برطرف شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایذه ادامه داد: محیط بانان در نوک پیکان حفاظت و حراست از محیط زیست هستند که برای حفظ ذخایر زیستی امکانات و تجهیزات مناسب باید فراهم شود.

با توجه به شرایط شغل محیط بانی که با افراد مسلح و شکارچی رو برو هستند گاهی شاهد درگیری بین محیط‌بانان و شکارچیان غیرمجاز هستیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار