تحقق شعار سال در تولید فولاد خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1400 | 12:11 ب.ظ
تحقق شعار سال در تولید فولاد خوزستان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان : ظرفیت اسمی تولید فولاد در استان طی سه سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است

 امیر حسین نظری گفت: دراستان ۱۱ شرکت فولادی فعال هستند که ۹ شرکت کار تولید محصولات فولادی و ۲ شرکت در تولید فولاد خام فعالیت دارند.تحقق شعار سال در تولید فولاد خوزستان

وی افزود: رشد تحقق ظرفیت اسمی تولید در صنعت فولاد در چند سال اخیر یکی از دستاورد‌های درخشان تلاشگران این حوزه است که توانسته بر افزایش درآمد استان و صرفه جویی ارزی برای کشور تاثیر مثبتی بگذارد.

نظری ادامه داد: در سال ۹۷ میزان تولید فولاد در استان ۷۳۸ هزار و ۳۳۴ تن و ظرفیت اسمی تولید این محصول در همان سال هفت میلیون و ۵۴ هزار تن بود یعنی تنها۱۰ درصد از ظرفیت اسمی محقق می‌شد.

نظری گفت: در سال ۹۸ میزان تولید فولاد در استان به ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۸ تن یعنی ۳۶ درصد ظرفیت اسمی استان افزایش یافت.

رییس سازمان صمت خوزستان خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ با ورود شرکت فولاد روهینا به مدار تولید، ظرفیت اسمی تولید فولاد دراستان به هفت میلیون و ۴۰۴هزار تن ارتقا یافت و میزان تولید این فرآورده صنعتی در استان به سه میلیون و ۵۶ هزار و ۶۳۳ تن یعنی ۴۱درصد ظرفیت اسمی تولید افزایش یافت.

نظری بیان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر سه میلیون و ۶۳۰ هزار تن شمش فولاد در استان تولید شد که ظرفیت اسمی استان در این بخش سه میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۹۸ تن بوده است.

وی افزود: در سال ۹۸ نیز میزان تولید به سه میلیون و۷۵۶ هزار تن رسید.

رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به افزایش ظرفیت اسمی تولید فولاد استان درسال ۹۹گفت: تولید شمش فولاد استان نیز در این سال از ظرفیت اسمی آن فراتر رفت.

نظری افزود: دراین‌سال میزان تولید این کالا در استان به چهار میلیون و ۳۰ هزار تن رسید درحالی که ظرفیت اسمی آن به سه میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۵۵ تن افزایش یافته بود.

 

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: سه شرکت گروه ملی، فولاد پارس هفت تپه و فولاد خوزستان (این شرکت در هر دو حوزه تولید فولاد خام و محصولات فولادی فعالیت دارد) در سال ۹۹ با اصلاح خطوط تولید خود، سرعت تولید شمش فولاد را افزایش داده اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار