آمار بالای مراجعه کودکان کرونایی خوزستان به بیمارستان ابوذر

تاریخ انتشار: دوشنبه 24 خرداد 1400 | 09:31 ق.ظ
آمار بالای مراجعه کودکان کرونایی خوزستان به بیمارستان ابوذر  دکتر محسن علی سمیر با اشاره به قرمز بودن شرایط بیماری کرونا در بین کودکان گفت : آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان کودکان ابوذر بالا و ظرفیت بخش کرونایی این بیمارستان تکمیل است.   رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با اشاره به اینکه علام بیماری در کودکان نسبت به یکی، ۲ ماه گذشته خفیف‌تر شده بیان کرد:به […]

 دکتر محسن علی سمیر با اشاره به قرمز بودن شرایط بیماری کرونا در بین کودکان گفت : آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان کودکان ابوذر بالا و ظرفیت بخش کرونایی این بیمارستان تکمیل است.

 

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با اشاره به اینکه علام بیماری در کودکان نسبت به یکی، ۲ ماه گذشته خفیف‌تر شده بیان کرد:به عنوان مثال علایمی همچون اسهال، استفراغ و تنفس خیلی شدید در کودکان مشاهده نمی‌شود و بیشتر بیماران دارای تب و علایمم خفیف گوارشی هستند.

وی دلیل کاهشی نبودن روند بیماری در کودکان را رعایت نکردن بعضی والدین دانست و افزود: بر اساس آمار گرفته شده، انتقال بیماری در بیشتر کودکان از والدین و اعضای خانواده خود است.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: با توجه به اینکه امتحانات برخی از پایه‌های تحصیلی، به صورت حضوری برگزار شد احتمال شکل گیری پیک جدید بیماری در این سنین وجود دارد که در روز‌های آینده مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از والدین که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی در خصوص فرزندان خود ملاحظه کافی را ندارند که این موضوع بسیار خطرناک است. این افراد شاید به ویروس کرونا از نوع شدید مبتلا نشوند، ولی ممکن است از نوع خفیف گرفته و بیماری را به کودکان منتقل کنند.

علی سمیر با بیان اینکه ۱۶ بیمار در بخش عادی و پنج بیمار در آی سی یو این بیمارستان بستری هستند گفت: هم اکنون از کودک ۶ ماهه تا نوجوان ۱۴ ساله در بخش کرونایی بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین سه تا پنج بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری می‌شوند ادامه داد: پیش از این موارد خیلی حاد از استان‌های لرستان و ایلام به اهواز منتقل می‌شدند، ولی در یک هفته گذشته بیمار کرونایی از استان‌های همجوار به این بیمارستان نداشتیم.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: در یک ماه اخیر فوتی کرونایی نداشتیم، اما از ابتدای بیماری کرونا تاکنون ۷۱۰ بیمار بستری و ۱۸ بیمار فوتی داشتیم که همگی آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشتند.

هم اکنون ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار