معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

کمبود آب و برق در شهرک‌های صنعتی تولید و اشتغال را فلج می‌کند

تاریخ انتشار: دوشنبه 24 خرداد 1400 | 10:29 ق.ظ
کمبود آب و برق در شهرک‌های صنعتی تولید و اشتغال را فلج می‌کند حسن زاده نسبت به لطمه کمبود آب و برق به تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی هشدار داد.

سید نوراله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست ستاد تسهیل استان که دیشب در استانداری برگزار شد، گفت: واحد‌های صنعتی استان در بحث برق مشکل دارند، زیرا حدود ۶۰۰ مگاوات برق از واحد‌های بزرگ صنعتی این کاسته شده است.

او با تاکید بر اینکه نباید در تامین برق و آب شهرک‌های صنعتی خللی ایجاد شود، اظهار داشت: اگر این واحد‌ها با مشکل قطع برق و آب مواجه شوند تولید و اشتغال در خوزستان دچار لطمه می‌شود، زیرا واحد‌های صنعتی کوچک هم در ایجاد اشتغال استان نقش بسزایی دارند.

حسن زاده تصریح کرد: طبق گفته صاحبان واحد‌های تولیدی خوزستان مستقر در شهرک‌های صنعتی، در مسیر لوله کشی آب آن‌ها انشعاب‌هایی ایجاد شده که باعث قطعی آب در شهرک‌ها شده است، بنابراین آبفا باید در این مورد پاسخگو باشد.

لزوم صادرات الکل مازاد بر تولید

این مقام مسئول در ادامه به تولید مازاد الکل در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از کارخانه‌های تولید الکل در استان با تولید و انبار انبوه الکل مواجه شده اند که باید برای صادرات این کالا از این شرکت‌ها حمایت کرد تا دچار ضرر و زیان نشوند.

اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: چند شهرک صنعتی در استان علاوه بر قطعی برق با مشکل کم آبی نیز مواجه هستند، ضمن اینکه در برخی شهرک‌های صنعتی استان ایستگاه پمپاژ و انشعابات آب ایجاد شده و به آبفا واگذار شده است، اما آبی در این تاسیسات منتقل نمی‌شود، به عنوان مثال شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز و شهرک صنعتی دزفول و ماهشهر با مشکل کمبود آب مواجه هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار