ابلاغ حکم دبیر شهر ملی مینای صبی به شهردار اهواز همزمان با آغاز هفته صنایع دستی

تاریخ انتشار: دوشنبه 24 خرداد 1400 | 08:48 ق.ظ
ابلاغ حکم دبیر شهر ملی مینای صبی به شهردار اهواز همزمان با آغاز هفته صنایع دستی ابراهیم نوشادی شهردار اهواز با سید حکمت الله موسوی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان دیدار و گفتگو و حکم دبیر شهر ملی مینای صبی را که از سوی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده را از وی دریافت کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی […]

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز با سید حکمت الله موسوی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان دیدار و گفتگو و حکم دبیر شهر ملی مینای صبی را که از سوی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده را از وی دریافت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با ابلاغ حکم دبیر شهر ملی مینای صبی به شهردار اهواز، سند ثبتی شهر ملی مینای صبی را تقدیم ایشان کرد.

شهردار اهواز در رابطه با این دیدار گفت: یکی از اولویتهای اساسی ما که در برنامه پنجساله نیز به آن اشاره شده بحث توسعه صنعت گردشگری شهری است که مبنای آن همین میراث فرهنگی و اجتماعی و کالبدی شهر است.

وی از شروع برنامه ای از سوی شهرداری در خصوص کالبد شهری خبر داد و افزود: رونق یک شهر تاریخی که صاحب میراثی باستانی و فرهنگی است جزو وظایف ذاتی شهرداری است که متاسفانه ما در گذشته عملکرد مناسبی در این خصوص نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری خوب شهرداری و میراث فرهنگی انشالله بتوانیم فضای مناسبی در زمینه توسعه صنعت گردشگری و حفظ میراث فرهنگی ایجاد کنیم تا گذشته را جبران کرده باشیم و به حفظ و احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر کمک کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و توسعه صنایع دستی استان نیز
هدف از این دیدار را به انگیزه آغاز هفته صنایع دستی و اهدای سند ثبتی شهر ملی مینای صبی اهواز به عنوان شهر ملی مینای صبی به شهردار اهواز برشمرد و افزود: علاوه بر سند شهر در این دیدار حکم دبیر شهر ملی مینای صبی نیز به شهردار اهواز ابلاغ شد.

وی ابراز امیدواری کرد:
این اقدام سبب راه اندازی دبیرخانه شهر ملی مینای صبی در کلانشهر اهواز و ترویج صنایع دستی از جمله صنعت میناکاری که خاص شهر اهواز است، بشود.

سید حکمت الله موسوی ضمن قدردانی از نگاه ویژه شهردار به فرهنگ و حفظ داشته های تاریخی و فرهنگی و توسعه و ترویج صنایع دستی عنوان کرد: امیدوارم این اتفاقات و همگرایی ها منجر به ایجاد اشتغال بیشتر در این حوزه و ارزآوری و صادرات این هنر اصیل مردم استان زرخیز خوزستان و بالاخص کلانشهر اهواز بشود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار