در کانال‌های آبیاری شنا نکنید

تاریخ انتشار: دوشنبه 24 خرداد 1400 | 11:17 ق.ظ
در کانال‌های آبیاری شنا نکنید کانال‌های آبیاری برای انتقال آب کشاورزی طراحی و ساخته شده‌اند و به هیج وجه نباید مورد استفاده تفریحی قرار گیرد.

، مدیریت بحران پدافند غیرعامل آب وبرق خوزستان گفت: برخی افراد تصور می‌کنند کانال آبیاری می‌تواند به عنوان یک استخر مورداستفاده تفریحی قرار گیرد اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانال‌ها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است.در کانال‌های آبیاری شنا نکنید

مرادی اظهار داشت: کانال‌های آبیاری دارای عمق‌های مختلفی هستند که حتی برای شناگران ماهر نیز می‌تواند خطرناک باشد. کانال‌ها علاوه بر داشتن عمق زیاد، دارای شدت حرکت بالایی نیز هستند که همین سرعت حرکت آب نیز بر خطرات شنا در آن می‌افزاید.

وی افزود: در همین راستا کاهش حوادث غرق شدگی  ضمن بررسی حوادث در سال های گذشته،  پس از ثبت و تهیه بانک اطلاعاتی کلیه نقاط حادثه خیز ، ایمن سازی محل های دارای پتانسیل حادثه شامل تابلوهای هشدار دهنده با مضامین “ممنوعیت شنا” ، هندریل و گاردریل حفاظ های کناری ، فنس پیش بینی می شود. در حال حاضر و طی سال جاری این طرح مطابق اولویت بندی انجام شده در حال اجرایی شدن است.

 

مدیریت بحران پدافند غیرعامل آب وبرق خوزستان گفت :گشت زنی مکرر و مستمر نیروهای حریمبانی در حاشیه رودخانه ها، اعلام هشدار بوسیله آژیر خودروی حریمبانی در زمان راه اندازی واحدها و افزایش سطح آب رودخانه،نصب تابلوی هشدار  خطر غرق شدگی، شنا ممنوع و …در حاشیه رودخانه ها و کانال ها و حضور فیزیکی حریمبان در حاشیه رودخانه به ویژه در ساعات پر تردد فصل گرما و تذکرات الزام به افراد حاضر در حاشیه رودخانه از اقدامات برای جلوکیری از حوادث در نظر گرفته شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار