اعزام امکانات مهار حریق جنگل‌ ها و مراتع به خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 خرداد 1400 | 09:49 ق.ظ
اعزام امکانات مهار حریق جنگل‌ ها و مراتع به خوزستان معاون اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در خصوص تامین امکانات و تجهیزات مهار آتش‌سوزی‌ های جنگل‌ها و مراتع، با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتبه و هماهنگی شده و امکانات در حال اعزام به استان‌ها از جمله خوزستان است.

علی عبداللهی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص پیشگیری و مهار سریع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، اظهار کرد: در این زمینه جلسات از ابتدای آغاز فصل گرما تشکیل و هماهنگی‌های لازم با فرمانداران در خصوص تشکیل ستادهای پیشگیری و بسیج امکانات انجام شده است. هماهنگی‌های لازم با جمعیت هلال احمر نیز در خصوص مباحث آموزشی انجام شده است.

وی افزود: گرمای شدید امسال و وزش باد در کنار عواملی مانند آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی، موجب سرایت آتش به جنگل‌ها و مراتع شده است.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در خصوص تامین امکانات و تجهیزات مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع، با سازمان مدیریت بحران کشور مکاتبه و هماهنگی شده و امکانات در حال اعزام به استان‌ها از جمله خوزستان است.

وی تصریح کرد: در قانون جدید مدیریت بحران و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا منعقد شده است، به منظور سرعت عمل در مهار حریق‌ها و کاهش مراحل اداری، محیط زیست و منابع طبیعی که معمولا آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های این ادارات رخ می‌دهد، مستقیما از دستگاه مرکزی‌شان امکانات را درخواست می‌کنند.

عبداللهی افزود: البته در صورت اعلام نیاز، بالگرد آب‌پاش از سوی وزارت دفاع به منطقه اعزام می‌شود. در صورت نیاز به امکانات دیگر نیز به اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان اعلام و پیگیری می‌شود اما اکنون نیازی اعلام نشده و حریق‌ها مهار شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص معرفی عاملان آتش‌سوزی‌ها به مراجع قضایی گفت: علاوه بر مباحث آموزش، این موارد به دستگاه‌های مسئول اعلام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار